معرفی خدمات خودرومعرفی فروشگاهها

راهنمای خرید لاستیک دولتی

یکی از راهکارهای حل مشکل افزایش قیمت لاستیک در ایران، ثبت نام لاستیک دولتی است. با توجه به افزایش روزافزون قیمت لاستیک، توانایی خرید مردم برای آن به شدت کاهش یافته بود که این مسئله باعث افزایش تصادفات به دلیل مشکلات به وجود آمده ناشی از لاستیک‌های فرسوده بود، از این رو دولت با ارائه لاستیک‌های دولتی که قیمت آن‌ها نصف لاستیک‌های بازار آزاد است، سعی در کنترل قیمت و کمک به مردم نمود که تاثیرات مثبتی نیز به همراه داشت.
این تصمیم با شروع سال 1402 اجرا شد و اکنون همه مردم می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام لاستیک دولتی، محصولات شرکت‌های بارز، کویر تایر، یزد تایر، ایران تایر، گلدستون و رودستون را به صورت اینترنتی و با نصف قیمت بازار آزاد خریداری کنند. در ادامه به آموزش خرید لاستیک دولتی می‌پردازیم.

آموزش ثبت نام خرید لاستیک دولتی

image 1

در حال حاضر، امکان خرید و ثبت نام لاستیک دولتی در چهار روش مختلف فراهم شده است تا تمام افراد با توجه به شرایط خود اقدام به ثبت نام و دریافت لاستیک ایرانی به نرخ دولتی نمایند. در ادامه هر کدام از این روش‌ها توضیح داده شده است.

خرید حضوری لاستیک دولتی

یکی از روش‌های راحت برای اقدام به خرید لاستیک دولتی، مراجعه حضوری به نمایندگی شرکت‌های تولید کننده است. برای اطلاع از آدرس این نمایندگی‌ها لازم است به وب سایت سازندگان لاستیک مراجعه کنید.
البته مراجعه حضوری سختی‌هایی نیز به همراه دارد و زمان زیادی را از شما می‌گیرد زیرا نیاز است صبح زود به نمایندگی مراجعه کنید و یا حتی در صف تحویل منتظر بمانید. از این رو بیشتر افراد روش خرید اینترنتی لاستیک دولتی را انتخاب می‌کنند.

خرید اینترنتی لاستیک دولتی از طریق سامانه توزیع کالا

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش خرید لاستیک دولتی، خرید اینترنتی آن است. برای این کار لازم است در ابتدا وارد سایت www.kala.ntsw.ir شوید و مراحل زیر را طی کنید:

  • برای خرید و ثبت نام لاستیک دولتی، باید به سامانه ثبت نام لاستیک دولتی سواری، به آدرس https://kala.ntws.ir/Account/Login ، مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. سپس یک کد اعتبارسنجی، به شماره تلفن همراه شما که در ابتدا ثبت کرده‌اید، ارسال خواهد شد.
  • پس ازثبت کد اعتبارسنجی، باید اطلاعات خودرو از جمله شماره موتور و شماره شاسی را در بخش‌های خواسته شده وارد کنید.
  • سپس نوبت به انتخاب نوع لاستیک دولتی می‌رسد. در این مرحله شما باید اندازه فاق و پهنای لاستیک مناسب خودروی خود را انتخاب کنید. در این مرحله لازم است استان و شهر محل سکونت خود و همچنین تعداد حلقه لاستیک را نیز ثبت کنید.
  • پس از انتخاب نوع و اندازه لاستیک، حواله خرید لاستیک دولتی صادر شده و می‌توانید آن را پرینت بگیرید.
  • در نهایت با همراه داشتن حواله چاپ شده خرید لاستیک دولتی، کارت ملی مالک خودرو، کارت ماشین و برگ سبز به یکی از نمایندگی‌های مجاز فروش لاستیک دولتی مراجعه کرده و لاستیک ثبت نام شده خود را با قیمت پایین‌تر، دریافت کنید.

خرید اینترنتی لاستیک دولتی از طریق وب سایت تولیدکنندگان

یکی دیگر از روش‌های خرید اینترنتی لاستیک دولتی، اقدام از طریق وب سایت تولیدکنندگان است. در حال حاضر شما می‌توانید از طریق سامانه ثبت نام لاستیک دولتی سواری متعلق به شرکت‌های کویر تایر، بارز و ایران تایر نیز برای تهیه لاستیک مورد نیازتان اقدام کنید. این شرکت‌ها با این کار سعی در راحت کردن و سرعت بخشیدن به مسیر ثبت نام برای طرفدارانشان دارند.

خرید اینترنتی لاستیک دولتی از طریق عاملین فروش

اخیراً برخی تولیدکنندگان، چند سایت را به عنوان عامل فروش اینترنتی خود معرفی کرده‌اند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید به ساده‌ترین روش ممکن لاستیک دولتی ثبت نام نمایید و برخلاف دیگر روش‌ها، درب منزل تحویل بگیرید. قیمت درج شده در این سایت‌ها با سایت توزیع کالا یکسان است و هیچ تفاوتی ندارد.
سایت عاملین فروش اینترنتی به شرح زیر است:

  • hypertire.com
  • kaven.ir
  • kacharlife.com
  • lastikforoosh.com

سوالات شما در رابطه با ثبت نام و خرید لاستیک دولتی

image

آیا خرید اینترنتی لاستیک دولتی از تمام برندها امکان‌پذیر است؟
خیر، تنها برندهایی که امکان ثبت نام و رزرو نوبت را راه‌اندازی کرده‌اند امکان خرید اینترنتی دارند. مانند، بارز، کویر تایر و ایران تایر.

چه افرادی و در چه تعدادی می‌توانند لاستیک دولتی دریافت کنند؟
همه افرادی که صاحب خودرو هستند، می‌توانند اقدام به ثبت نام لاستیک دولتی نمایند. در سامانه اصلی ثبت نام لاستیک دولتی نیز هر فرد مجاز به دریافت 4 حلقه لاستیک است اما سهمیه‌بندی لاستیک در سایت تولیدکنندگان متفاوت است.

فرایند ثبت نام لاستیک دولتی چقدر زمان می‌برد؟
این فرایند کمتر از چند دقیقه زمان می‌برد. توجه کنید که لاستیک‌ها تنها تا 10 دقیقه در سبد خرید شما باقی می‌مانند و شما باید در این زمان اقدام به تکمیل و پرداخت نمایید.

مدارک لازم برای خرید حضوری لاستیک دولتی چیست؟
اسکن رنگی کارت ملی، اسکن رنگی کارت خودرو و اسکن تمامی مدارک ماشین

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *