معرفی خدمات خودرو

واشر سرسیلندر چیست و چه تاثیری در عملکرد سرسیلندر مگان دارد؟

دلیل سوختن واشر سرسیلندر چیست؟ سلامت این قطعه چه تاثیری روی عملکرد سیلندر خودرو مگان دارد؟ واشر سرسیلندر مگان که به آن گسکت سرسیلندر نیز می گویند، در اصل قطعه ایی از موتور می باشد که مابین فضای سیلندر و سرسیلندر قرار دارد. وظیفه این قطعه در خودرو ایجاد آب بندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی، آب و احتراق موتور است. این واشر از جنس پنبه نسوز، فولاد و مس است. که از فرار گاز از محفظه احتراق، نشتی آب از کانال های آب و نشتی روغن جلوگیری می کند. 

توجه داشته باشید که دفورمه شدن واشر یا سوختن آن موجب از بین رفتن آب بندی مابین سیستم های مختلف موتور خودرو مگان می شود. همانگونه که پیش تر گفتیم، این قطعه مهم در بین بدنه موتور و سرسیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه های مسی مقاوم در برابر حرارت و لایه های فولادی تشکیل شده است. 

همچنین ضمن یکپارچه کردن سرسیلندر، به بدنه موتور اجازه می دهد تا گردش آب و روغن بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و فضای اتاقک سربسته احتراق را آب بندی می کند. لازم به ذکر است که در خصوص تعویض واشر سرسیلندر کوتاهی نکنید. چرا که نیم سوز یا سوختن این قطعه باعث نشتی آب و روغن به بیرون شده و به موتور خودرو آسیب جدی وارد می کند. درصورت مشاهده این مشکل فورا برای تعویض واشر سرسیلندر، بررسی و تعمیر سرسیلندر مگان، به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه فرمایید. 

علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست؟

یکی از شایع ترین علت های سرختن واشر سرسیلندر، افزایش دمای بیش از اندازه موتور است که باعث افزایش دمای این قطعه می شود. سوختگی واشر سرسیلندر مگان بیشتر در اثر عملکرد نادرست سیستم خنک کننده موتور می باشد که علت آن به شرح زیر می باشد. 

  • مسدود شدن لوله ها و مجرای آب
  • کم بودن آب رادیاتور
  • وجود رسوبات در سیستم خنک کننده( این مورد بسیار مهم است چرا که عملکرد نادرست خنک کننده باعث سوختگی واشر می شود)
  • خرابی پروانه
  • گرمای بیش اندازه هوا ( مخصوصا درفصل تابستان)
  • خرابی ترموستات
  • خرابی واتر پمپ

وظیفه واشر سرسیلندر مگان و علائم خرابی آن

یکی از مهمترین وظایف این قطعه، آب بندی موتور می باشد. چرا که موتور در هنگام کار کردن، فشار زیادی به سیلندر وارد می کند. واشر سرسیلندر نیز از این فشار جلوگیری کرده  تا سرسیلندر به درستی کار کند. درون موتور و سیلندر باید مایع خنک کننده وجود داشته باشد تا مانع از دمای بیش از حد موتور شود و وظیفه خنک کردن این قطعه بر عهده واشر سرسیلندر می باشد. 

یکی از مهمترین وظیفه این قطعه در خودرو، حفظ و نگهداری مایعات می باشد. کارشناس فنی رنوساز اینگونه بیان می کند. در اصل جلوگیری از اینکه مایعات درون موتور با همدیگر ترکیب بشوند، مهمترین وظیفه واشر سرسیلندر مگان است. به عنوان مثال: چنانچه روغن و مایع خنک کننده با هم ترکیب شوند، رادیاتور مسدود شده و همین امر مانع جریان گردش آب و افزایش دمای موتور می شود. 

image

علائم خرابی واشر سرسیلندر خودرو مگان

خرابی و سوختن این قطعه مهم در خودرو یکی از رایج ترین مشکلات در تعمیر سرسیلندر مگان است. اطلاع داشتن برخی از علائم به شما کمک می کند که هر چه سریع تر به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه فرمایید. چرا که تعمیرکار رنو با بررسی نوع خرابی اقدام به تعویض واشر سرسیلندر مگان می کند. همچنین در برخی موارد سرسیلندر خودرو آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد. بنابراین با مشاهده هر یک از علائم، خودروی خود را به تعمیرکار مجرب رنو بسپارید. از مهمترین علائم خرابی به شرح زیر است.

  • تغییر رنگ پیشرانه ( موتور خودرو)
  • خارج شدن دود از اگزوز
  • ایجاد حباب در آب رادیاتور
  • داغ شدن بیش از حد موتور
  • مشاهده اثرات آب و روغن

مزیت تعویض واشر سرسیلندر در تعمیرگاه تخصصی رنو

توصیه ما این است که اگر قصد تعمیر سرسیلندر مگان و یا تعویض واشر سرسیلندر را دارید، بهتر است برای این منظور تعمیرگاه رنو را انتخاب کنید. چرا که این مجموعه دارای تعمیرکاران مجرب و کارشناس فنی دوره دیده از رنو می باشد. یکی از مزیت های تعمیر خودرو در تعمیرگاه تخصصی رنو، استفاده از محصولات با کیفیت از کمپانی رنو است. چرا که این مجموعه یکی از واردکننده های لوازم یدکی رنو و انواع خودروهای رنو از جمله مگان می باشد. توجه داشته باشید که تمامی محصولات دارای برچسب اطمینان و استانداردهای روز دنیا می باشند.  

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *