معرفی برندهای خودرو

لیست برترین خودروهای الکتریکی جهان

لیست برترین خودروهای برقی موجود در بازار ایران

هر ساله شرکت های خودروسازی در سراسر جهان برای جلوگیری از انتشار آلاینده ها و کاهش مصرف سوخت های فسیلی، صنعت ساخت خودروهای الکتریکی را گسترش می دهند. اگرچه تا چندین سال پیش، استفاده از خودروهای الکتریکی شاید بیشتر به یک رویا شباهت داشت، اما شرکت های خودروسازی مختلف در کشورهای پیشرفته، به حدی پیشرفت کرده اند که رفته رفته استفاده از خودروهای الکتریکی به یک امری عادی تبدیل شده است.

شرکت های خودروسازی نظیر تسلا که صرفا بر روی تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می کنند، طی سالیان اخیر پیشرفت های مختلفی را در این زمینه رقم زده اند اما سایر خودروسازی هایی که خودروهای دیزلی نیز تولید می کنند، توانسته اند در برابر تسلا قد علم کرده و حتی عملکردی به مراتب بهتر را از خود نشان دهند. در این مقاله سعی خواهیم کرد 5 خودرو الکتریکی برتر سال 2022 را معرفی کنیم. با اسمونی همراه باشید.

5 خودروی الکتریکی برتر سال 2022 در دنیا

1. آیونیک 5 خودروی الکترونیکی هیوندای

شرکت خودروسازی هیوندای طی چندین سال اخیر تلاش های بسیار زیادی را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی به کار گرفته است و در حال حاضر در حال رقابت با آئودی، ولکس واگن و تسلا می باشد. هیوندای آیونیک 5 با بهره گیری از جدیدترین متدهای طراحی روز دنیا موفق شده است خودروی الکتریکی نسل بعد را تولید و عرضه کند.

برای خودروی آیونیک 5 دو باتری مختلف در نظر گرفته شده است که می تواند سطح توان های مختلفی را به عنوان خروجی ایجاد کند. یک باتری 58 کیلووات ساعتی که با یک موتور 168 اسب بخاری عجین می شود و چرخ های عقب را به گردش در می آورد و می تواند سرعت صفر تا 62 مایل بر ساعت را در 8.5 ثانیه فراهم کند و تا 238 مایل قابلیت شارژ دهی دارد.

مدل میانی 214 اسب بخاری این خودرو، بهترین برد مسافتی را ارائه می دهد. یک باتری 73 کیلووات ساعتی باعث می شود تا این خودرو مسافت 280 کیلومتری را در یک بار شارژ کامل، طی کند. در بالاترین مدل این خودرو، همان باتری 73 کیلووات ساعتی استفاده شده است، با این تفاوت که یک موتور دیگر در قسمت جلویی خودرو تعبیه شده است و قدرت کلی خودرو را به 301 اسب بخار افزایش می دهد و گشتاور ماشین را به 605 نیوتون متر می رساند. با این حال میزان برد مسافتی خودرو 267 مایل خواهد بود، اما سرعت صفر تا 62 مایل بر ساعت را در 5.2 ثانیه ایجاد خواهد کرد. این خودرو قرار است از قیمت پایه 37 هزار دلار در بازار عرضه شود.

image 1

2. خودرو الکترونیکی کیا EV6

خودرو کیا EV6 را می توان هم رده با خودروی هیوندای آیونیک 5 دانست. اگرچه این خودرو شکل و شمایلی سنتی تر نسبت به آیونیک 5 دارد، اما در صورت علاقه مندی به تکنولوژی آیونیک 5، انتخاب EV6 یک گزینه بسیار مناسب به نظر می رسد. این خودرو به دلیل سیستم فرمان خود، تعلیق کمی محکم تر را ارائه می کند و پاسخ های تیزتری خواهد داشت.

این خودرو در سه مدل مختلف ارائه می شود، که سطح پایه آن برای کاربردهای معمولی معقول تر خواهد بود. سطح پایه این خودرو مسافت 328 مایل را با باتری 77.4 کیلووات ساعتی طی می کند و مدت زمان مورد نیاز جهت رسیدن سرعت از صفر تا 62 مایل بر ساعت، 7.2 ثانیه خواهد بود.

هر سه نسخه تولید شده از این خودرو، قابلیت شارژ سریع تا 250 کیلووات را دارا است. در نتیجه در صورت نیاز به استفاده از مراکز شارژ عمومی، می توان ظرفیت 10 تا 80 درصد را ظرف 20 دقیقه شارژ کرد.

3. خودرو برقی اشکودا انیاک

خودروی انیاک، یکی از بهترین خودروهای خانوادگی تمام الکتریکی حال حاضر می باشد که توسط اشکودا تولید و عرضه می شود. به دلیل تجهیزات کامل و راحتی موجود در این خودرو، رانندگی با آن بسیار دلنشین خواهد بود. در مدل های بالاتر این خودرو، به واسطه باتری های قوی تر استفاده شده، این خودرو می تواند مسافت 300 مایل را در شارژ کامل طی کند و به این ترتیب استرس و نگرانی های مسافت طولانی از بین خواهد رفت.

این خودرو در زمینه طراحی و دیزاین خودرو، دست کاربران را با روشی نوآورانه باز گذاشته است. شخص خریدار می تواند از بین طرح های مختلف، یکی را به دلخواه انتخاب نموده و آنرا دریافت کند. 

کیت استاندارد این خودرو از رینگ های آلیاژی 19 اینچی بهره می برد. یک نمایشگر دیجیتالی، چراغ های LED، قابلیت کروزکنترل و کنترل تهویه مطبوع، همه و همه از ویژگی های این خودرو به حساب می روند که در پایین ترین سطح این خودرو نیز وجود خواهند داشت. با این حال باید در نظر داشت که قیمت پایه این خودرو از مبلغ 35 هزار دلار شروع خواهد شد.

image

4.فیات 500 از برترین های خودرو الکترونیکی دنیا

شرکت خودروسازی فیات با مدل 500 توانسته است هرآنچیزی که از یک خودروی شهری لازم است را گرد هم بیاورد. این خودرو با قیمت رقابتی، مصرف انرژی پایین و طراحی ایتالیایی خود باعث می شود تا یک گزینه بسیار مناسب به حساب بیاید. اگرچه نسل سوم تولید شده از این خودرو کمی اندازه بزرگتری دارد، اما این افزایش اندازه به حدی نیست که در خصوص یافتن جای پارک نسبت به نسخه های قبلی خود دچار مشکل شود.

دو گزینه باتری مختلف برای این خودرو در نظر گرفته می شود. یک باتری 42 کیلووات ساعتی که برای مدل مسافتی و بین شهری در نظر گرفته شده است و یک مدل 24 کیلووات ساعتی که برای مصارف شهری مناسب به نظر خواهد رسید. مدل شهری این خودرو تا 115 مایل را با یک بار شارژ طی خواهد کرد و در مدلی که باتری قوی تری دارد، این مسافت به 199 مایل افزایش پیدا خواهد کرد.

5. بی ام دبلیو I4

خودروی بی ام دبلیو I4 کاملا تعهد این شرکت آلمانی را به تولید خودروهای برقی نشان می دهد. بهترین مزیت خودروی I4 مطمئنا فرمان پذیری این خودرو خواهد بود. اگرچه وزن این خودرو بیشتر از 2 تن می باشد اما در هنگام چرخش ها، دور زدن ها و … بسیار چابک است.

مدل استاندارد این خودرو، قدرتی 335 اسب بخاری و گشتاور 430 نیوتون متری را به ارمغان می آورد که برای مصارف روزانه بسیار اندازه خواهد بود. همچنین مدل M50 این خودرو، 536 اسب بخار قدرت خواهد داشت و اولین خودروی برپایه عملکردِ BMW خواهد بود. اما باید در نظر داشت که خودرو I4 قیمت بسیار بالایی دارد و نسبت ارزش به قیمت آن کمتر از خودروهای نام برده خواهد بود.

منبع: خودرو اسمونی

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *