بیمه های خودرو

خرید ارزان بیمه بدنه بیمه دات کام در کمتر از دو دقیقه در پایان سال 1401

کارشناسی خودرو راهی برای تشخیص سلامت خودرو است که بهتر است قبل از هرگونه اقداماتی برای خرید ماشین، بررسی شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل به خرید خودروی کارکرده دارید، نیاز است درباره نحوه بررسی و کارشناسی ماشین اطلاعاتی داشته باشید. همچنین با خرید بیمه بدنه نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده را کاهش دهید. در حقیقت قبل از خرید ماشین برای اطمینان از سلامت فنی و بدنی خودرو باید کارشناسی انجام شود و این موضوع به اندازه سایر موارد مانند: تنظیم مبایعه نامه، تعویض پلاک و انتقال حواله اهمیت دارد. قبل از اینکه معامله‌ای انجام دهید ابتدا خودرو را کارشناسی کرده و بعد از معامله خودرو، در کنار بیمه ثالث از بیمه بدنه هم بهره‌مند شوید. در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌های کارشناسی ماشین و اهمیت بیمه نامه بدنه توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

کارشناسی خودرو چیست؟

هنگام خرید ماشین،‌ باید خودروی خود را از نظر فنی و سلامت بدنی کارشناسی کرد. تشخیص سلامت خودرو در بخش فنی، بدنه و موتور بر عهده کارشناسی خودرو است. در حقیقت اگر خودروی دست دوم و کارکرده می‌خرید نیاز به کارشناسی دارد که این امر فقط توسط متخصص‌های خودرو امکان پذیر خواهد بود. استفاده از نظر تخصصی کارشناس ماشین کاهش هزینه‌های جانبی که در آینده ممکن است برایتان ایجاد شود را تضمین می‌کند. کافی است که خودرو را بدون کارشناسی بخرید تا دچار جبران هزینه‌های سنگین تعمیرات خودرو شوید. برخی معتقداند که با کارشناسی خودرو راحت‌تر می‌توان معاینه فنی دریافت کرد. درست است که معاینه فنی ربطی به بررسی‌های خودرو قبل از خرید ندارد، اما می‌تواند تا حدود زیادی از ایرادات خودرو مطلع شد و برای برطرف کردن آن اقدام کرد. به طور کلی از کارشناسی خودرو می‌توان برای سلامت خودرو در زمینه‌های موتور گیربکس، رنگ بدنه، جلوبندی و حتی استاندار بودن لاستیک‌ها استفاده کرد. 

کارشناسی فنی و بدنه خودرو

کارشناس خودرو می‌تواند تمام قسمت‌های خودرو را بررسی کند. در حقیقت برای قیمت گذاری خودرو نیاز است که تمام جوانب و بررسی‌های لازم انجام شود تا هر دو طرف معامله خودرو مشمول ضرر و زیان نشوند. از طرفی هم اگر خودرویی فاقد سلامت بدنی و فنی باشد، ممکن است که خطراتی را برای سرنشینان خود و سایر اشخاص ثالث ایجاد کند. کارشناسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های معامله خودرو است پس باید یک فرد متخصص این مسئولیت را بر عهده گیرد. بخش‌های مختلفی که باید به آن توجه داشت، قسمت بدنه است که مشمول: دفرمه شدن، خوردگی، زنگ زدگی و رنگ شدگی است. اگر بدانید که خودرویی تصادف شدید داشته است باید هنگام خرید خودرو دقت بیشتری کنید. زیرا تصادف‌های سنگین میزان امنیت ماشین را کاهش می‌دهند و ضروری است که رنگ شدگی بدنه خودرو، شاسی و ستون‌های خودرو و تعویض قطعات بدنه خودرو به درستی انجام شود تا جان راننده و افراد سرنشین تضمین شود.

بررسی ۴۳۵ آیتم توسط کارشناس خودرو

زمانی که شما با کارشناس خودرو در محل تماس می‌گیرید. این کارشناس در کمتر از یک ساعت در موقعیت مورد نظر شما آماده می‌شود. این کارشناس بصورت تخصصی خودروی مد نظر شما را از همه جهات بررسی می‌کند. یکی از مهم ترین قسمت ها بدون شک، کارشناسی رنگ خودرو است. کارشناس با استفاده از چک لیست کارشناسی خودرو حدود ۴۳۵ آیتم مربوط به ماشین را در کوتاه ترین زمان چک می‌کند. تشخیص خودرو تصادفی و سالم در برخی اوقت در حدی سخت است که فقط یک متخصص فنی خودرو می‌تواند شما را از اشتباه نجات دهد.

انجام خدمات کارشناسی خودرو در محل

گاهی پیش می‌آید که شما قصد خرید خودرویی را داشته باشید اما برای اطمینان از صحت و سلامت آن نیاز به یک کارشناس داشته باشید. در چنین شرایطی می‌توانید پس از تماس تلفنی یا بخش ثبت اطلاعات در وب سایت‌های مربوطه از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

آیا کارشناسی خودرو، شامل تست رانندگی می‌شود؟

بله. بهتر است که سلامت و تست رانندگی خودرو توسط یک کارشناس بیمه انجام شود تا به طور دقیق ایرادات مشخص شده و برای برطرف کرن آن اقدام کرد. کارشناس متخصص ماشین با استفاده از تست دیاگ مشکلات مختلفی را مانند: سیستم تعلیق، عملکرد ترمزها، میزان بودن فرمان‌ها، سیستم هیدرولیک فرمان، سیستم گیربکس در حالت دستی و اتومات و شتاب خودرو را بررسی خواهد کرد.

بیمه بدنه چست؟

حال اگر بعد از بررسی‌های لازم درباره خودرو دچار حادثه شوید چه باید کرد؟ بیمه بدنه یک راه حل برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی است. اگر بعد از کارشناسی خودرو معامله خرید و فروش انجام شد، نیاز است که بعد از سند زدن ماشین برای خرید بیمه بدنه اقدام کرد. این بیمه نامه اختیاری بوده و در صورت بروز حادثه‌های رانندگی، هزینه‌های مالی ایجاد شده را جبران خواهد کرد. شرکت‌های بیمه خسارت‌های تحت پوشش بیمه نامه را تا سقف تعهدات خود جبران خواهند کرد.

پوشش‌های بیمه بدنه 

هنگامی ‌که درباره پوشش‌های بیمه بدنه صحبت می‌شود باید به طور دقیق از کارشناس بیمه اطلاعات دریافت کنید. زیرا این بیمه نامه پوشش‌های اصلی و اضافی دارد که باید با دقت انتخاب شوند. البته که می‌توان به راحتی از طریق کارگزاری آنلاین بیمه نظیر کاورفاکس (coverfox.com) در خارج از کشور یا بیمه دات کام (bimeh.com) برای خرید انواع بیمه نامه و بیمه بدنه اقدام کرد. بیمه دات کام شرایط استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه و خدمات آن‌ها را فراهم می‌کند تا در زمان کوتاهی و با مقایسه خدمات بتوان با بهترین قیمت، بیمه نامه را تهیه کرد. 

سرقت خودرو از پوشش های اصلی بیمه بدنه است
سرقت خودرو از پوشش های اصلی بیمه بدنه است

تنها نکته مهمی‌ که در خرید پوشش‌های بیمه نامه بدنه باید بدانید، این است که با پرداخت حق بیمه پایه می‌توان تنها تحت پوشش خطرات اصلی بود و برای پوشش‌های اضافی نیاز است که حق بیمه بیشتری پرداخت کرد. پوشش‌های اصلی به شرح زیر هستند.

حادثه: در صورتی که خودرویی بر اثر حادثه (کلی و جزئی) دچار آسیب شود، جبران خسارت وارد شده تا سقف تعهدات شرکت بیمه بر عهده بیمه‌گر خواهد بود. حادثه ممکن است برخورد دو خودرو به یکدیگر یا برخورد خودرو با یک جسم ثابت باشد.

آتش‌سوزی، صاعقه یا انفجار: خسارت‌هایی که به خودرو وارد شده و ناشی از خطرات آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار است تا سقف تعهدات جبران می‌شود.

سرقت کلی: در سرقت کلی ممکن است که خطرات متنوعی رخ دهد که به شرح زیر است:

  • در صورت سرقت کلی خودرو، هزینه‌های ایجاد شده پرداخت می‌شود.
  • پوشش سرقت در دو حالت سرقت کلی و سرقت قطعات و لوازم تحت پوشش خواهد بود.
  • در خطرات اصلی بیمه نامه سرقت کلی مدنظر است.

همچنین اگر بیمه‌گزار تمایل به خرید پوشش‌های بیشتر داشته باشد، می‌تواند حق بیمه بیشتر پرداخت کرده و تحت پوشش خطرات زیر باشد:

  • ترانزیت
  • کشیدن میخ
  • حذف فرانشیز
  • شکست شیشه
  • سرقت قطعات خودرو
  • ایاب و ذهاب
  • نوسانات قیمت
  • بلایای طبیعی
  • اسید پاشی و مواد شیمیایی

دقت کنید که نیاز نیست تمام پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را خریداری کرد، زیرا ممکن است که همه این موارد برای شما لازم نباشد. به طور مثال: اگر شما با خودروی خود به خارج از کشور سفر نمی‌کنید، نیازی به تهیه پوشش ترانزیت ندارید.

اسیدپاشی از پوشش های اضافی بیمه بدنه است
اسیدپاشی از پوشش های اضافی بیمه بدنه است

چه مدارکی برای دریافت خسارت در پوشش بیمه بدنه نیاز است؟ 

خرید بیمه بدنه یک آینده نگری برای زمانی است که خودروی شما دچار خسارت مالی شده و نیاز به تعمیرات دارد. بعد از اینکه پوشش‌های بیمه نامه را با توجه به نیاز خود خریداری کردید، در صورت بروز حادثه نیاز به طی کردن روند دریافت خسارت خواهد بود. دقت کنید که بیمه‌گزار تنها پنج روز کاری فرصت دارد تا به یکی از شعب دریافت خسارت بیمه‌گر خود مراجعه کند و به صورت کتبی اعلام خسارت داشته باشد. با پر کردن فرم درخواست خسارت و تشکیل پرونده، کارشناس بیمه یکسری مدارک نیاز دارد تا بررسی‌های لازم برای جبران خسارت انجام شود. این مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی بیمه بدنه
  • اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
  • اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
  • کپی سند مالکیت خودرو

نکات دریافت خسارت از بیمه بدنه

هنگامی ‌که برای دریافت خسارت از شرکت بیمه اقدام می‌کنید باید بدانید که در خسارت‌های بعدی خود یکسری نکات وجود دارد که در پرداخت خسارت پوشش‌های بیمه بدنه تاثیر گزار خواهند بود. این نکات به شرح زیر هستند:

  • ارزش بازیافتی خودرو از سوی بیمه‌گر مشخص می‌شود.
  • اگر مدت قرارداد بیمه بیش از 1 سال باشد، بیمه‌گزار حق بیمه ماه‌های دیگر را دریافت می‌کند.
  • هنگام پرداخت خسارت کلی، ارزش معاملاتی خودرو در روز حادثه ملاک است.
  • قبل از پرداخت خسارت کلی بیمه بدنه، سند مالکیت خودرو به بیمه‌گر منتقل می‌شود. 
  • با پرداخت خسارت کلی، قرارداد بیمه نامه به اتمام می‌رسد.

به طور کلی اگر شما هم جزو افرادی هستید که شرایط خرید خودروی دست دوم یا کارکرده را دارید، بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای خرید، کارشناسی خودرو را انجام داده و بعد از سند زدن، بیمه بدنه خودرو را تهیه کنید تا در صورت بروز حادثه نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده وجود نداشته باشد. 

شرایط صدور بیمه بدنه مربوط به خودروهای فرسوده در شرکت‌های بیمه متفاوت است. برخی از بیمه‌گران اتومبیل‌های بالای ده سال ساخت را بیمه نمی‌کنند. بعضی دیگر مثل بیمه بدنه ایران این محدودیت را برای خودروهای بالای 15 سال اعمال می‌کنند. اگر ماشین شما در دسته خودروهای 20 سال ساخت یا بالاتر قرار می‌گیرد؛ به احتمال زیاد نمی‌توانید شرکتی را برای بیمه کردن آن پیدا کنید.

طبق تجربه، چون ریسک ماشین‌های مدل پایین برای شرکت‌های بیمه بیشتر است؛ بنابراین، حق‌بیمه بالاتری دارند. به عبارت دیگر، اتومبیل‌های بالای 10 سال ساخت، به ازای هر سال اضافه باید 5 درصد حق‌بیمه بدنه بیشتر بپردازند. کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به این سایت، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. ضمنا، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌های کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملا بیطرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه  بدنه خودرو ی بیمه دات کام را  مناسب شرایط‌تان ازhttps://bimeh.com/carbody در کمترین زمان از  ممکن بخرید و بیمه خودروی  را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *