معرفی خودرو

10 ترند جهانی خودرو در 5 سال آینده

در سال 2025 خوردو ها بر چه آپشن هایی رقابت میکنند؟

در این مقاله نگاهی داریم به 10 ترند برتر که صنعت خودرو را در 5 سال آینده تعریف می کند؛ و مثل همیشه، ممکن است پیش بینی هایی انجام دهیم که عجیب به نظر برسد.

وضعیت کنونی بازار جهانی

در سال های 2018 و 2019 و برای دو سال متوالی صنعت خودرو از کاهش فعالیت اقتصادی، افزایش رقابت و اقتصاد ضعیف که تقاضای جهانی را کاهش می داد.

پس از آن، بخاطر اتفاقات ناگوار در نیمه اول سال 2020 و شیوع COVID-19، فروش خودرو به پایین ترین میزان در تاریخ رسید. اما ضرر هایی که به صنعت خودرو وارد شده بود، با تغییر رویکرد افراد در استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده بیشتر از خودروهای شخصی تا حدی جبران شد.

در میان بازارهای بزرگ جهانی، بازار خودرو چین سریع ترین بازار را در اختیار دارد و توانسته است اثرات منفی همه گیری ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کند. پس از آن ایالات متحده  در جایگاه دوم صنعت خودرو قرار دارد. اروپا و هند هنوز هم تحت تاثیر اثرات طولانی مدت پاندمی هستند و در حال حاضر نشانه هایی از بازگشت به بازار را نشان داده اند.

10 ترند برتر خودرو در سال 2025

در حالی که صنایع مختلف شروع خوبی در سال 2021 داشتند، در اینجا 10 ترند اصلی وجود دارد که به نظر میرسد برند های خودرو و به طور کلی صنعت خودرو را در سال های آینده تقویت می کنند:

1. تغییر از اسب بخار به قدرت محاسباتی

هر خودروساز باید خود را به عنوان یک شرکت دیجیتال در سال 2025 در نظر بگیرد. در واقع هیچ انتخابی وجود ندارد چرا که بیشتر رقبا از فناوری دیجیتال استفاده می کنند و با ظهور و پیشرفت اتومبیل های الکتریکی و متصل، وسایل نقلیه اتوماتیک نیز وارد عرصه خواهند شد.

بنابراین شرکت های اتومبیل سازی که از فناوری های دیجیتال استفاده نمی کنند، منسوخ خواهند شد. صنایع خودرو سازی طرح هایی را برای تولید نرم افزار داخلی ارائه می دهند و برخی حتی ساخت سیستم عامل های شخصی خود را نیز آغاز می کنند. پیش بینی می شود که در سال 2025 شرکت های خودروسازی از سیستم های IOS و اندروید برای حرکت خودرو استفاده کنند.

2. بازدید از نمایشگاه را فراموش کنید

یکی از رویداد های مهم سال 2025 خرده فروشی دیجیتال خودرو خواهد بود. در حال حاضر خرده فروشی آنلاین به بازارهای خودرو در آمریکای شمالی و اروپای غربی وارد شده است.

شیوع کرونا به افراد یاد داده است که خرید همه چیز به صورت آنلاین، حتی کالاهای بزرگ مانند اتومبیل چقدر راحت و آسان است. یکی از جذابیت های بازار آنلاین خودرو این است که در مقایسه با نمایشگاه های خودرو هزینه کمتری دارند و قیمت های مناسب تری ارائه می دهند. این مسئله خرید اینترنتی خودرو را اجتناب ناپذیر خواهد کرد.

در دنیای امروز میبینیم که که خودروسازان به استراتژی های نوآورانه بازاریابی از جمله استفاده از اینفلوئنسر ها در شبکه های اجتماعی روی آورده اند. یا مانند چین رزرو خودرو ها را در سیستم عامل های تجارت الکترونیکی شخص ثالث می پذیرند. شرکت هایی مانند رودستر، جی فورس و دیجیتال موتورز نشان داده اند که چگونه می توانند به نمایندگی های فروش خودرو در بازارها برای فروش بیشتر کمک کنند.

3. خودرو های اینترنتی کارهای بیشتری انجام می دهند

image 1

این ترند مربوط به فناوری خودرو است؛ موضوع مورد علاقه ما! خودرو های متصل به اینترنت اشیا (IoT) به زودی وارد بازار جهانی خواهند شد. بازارهای داخلی اتومبیل به ما این امکان را می دهند تا به راحتی از خرده فروشی های خودرو سفارش دهیم. این امکانات تجربیات تازه ای به مشتری ارائه می دهند و مرزهای شخصی سازی را افزایش می دهند.

4. افزایش خودروهای اشتراکی

قرارداد های خودرو می توانند بسیار کوتاه باشند و تعویض آن ها بسیار آسان!

برای موفقیت خودرو های اشتراکی، خودروسازان باید یک مدل تجاری را تنظیم کنند که نه تنها نیازهای بازار را پوشش دهد، بلکه یک قیمت معقول را نیز ارائه دهد که به راحتی برای مردم قابل دسترسی باشد. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ارائه اتومبیل های دست دوم با قیمت مناسب به مشتریان می باشد. افراد باید برای ورود به این صنعت اطلاعات خود را از تعیین قیمت خودرو افزایش دهند.

5. انواع خودرو از دست دوم تا هیبریدی

سال 2025 زمان رونق خودروهای دست دوم است و با خرده فروشی خودروهای دست دوم جذاب تر هم می شود. پیش بینی شده است فروش خودرو دست دوم با رشد 9 درصدی همراه باشد. بین سال های 2021 و 2025، تقاضا برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی دست دوم نیز افزایش می یابد.

شیوع کرونا و شخصی سازی

خریداران با خرید اتومبیل های کوچک و جمع و جور در بازارهایی مانند چین و هند درآمد خود را افزایش می دهند. این امر منعکس کننده روندهای جهانی آینده است که در آن افراد از خطر ویروس کووید 19 ترسیده اند و استفاده از حمل و نقل عمومی را به حداقل رسانده اند.

صورتی، رنگ سبز جدید خواهد بود

image 2

پیر شدن جمعیت، آلودگی هوا، افزایش تصادفات جاده ای و پاندمی اهمیت سلامت خودرو ها را برجسته می کند. خودروسازانی که تاکنون بر روی برنامه های سبز متمرکز بوده اند، به دنبال فناوری های پیشرفته اتصال هستند. خودروسازانی که تاکنون بر روی برنامه های سبز متمرکز بوده اند ، به دنبال فناوری های پیشرفته اتصال هستند تا سرنشینان را در رنگ سلامتی نگه دارند. از ویژگی هایی که تشخیص می دهند آیا لباس شما زیاد است تا تصفیه هوای خودرو. از ویژگی هایی که و آلودگی هوا را تجزیه و تحلیل می کند تا صندلی های ماساژ.

بنابراین عجیب نیست که ما انتظار داریم تعداد خودروهایی با این ویژگی هایی بین سال های 2021 و 2025 افزایش یابد.

خودروهای الکتریکی با سیستم عامل های اختصاصی

وسایل نقلیه الکتریکی بخش بزرگی از بازار خودرو را در اختیار خواهند گرفت. خودروسازان با استفاده از فناوری های پیشرفته، در حال ساخت معماری اختصاصی و مقیاس پذیر پلت فرم خودرو های الکتریکی هستند.

منبع: خودرو آسمونی https://asemooni.com/cat237-car

بیشتر بخوانید:

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *