معرفی خدمات خودرو

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک علاوه بر تخصص و مهارت نیاز به تجربه نیز دارد. در اینجا قبل از توضیح درباره گیربکس میخواهیم مجموعه ای را معرفی کنیم که متخصص تعمیرات گیربکس اتوماتیک و دستی و موتور خودرو با بیست سال فعالیت هستند.

تعمیرگاه شهر سرویس مجموعه ای است که تعمیر گیربکس اتوماتیک و موتور خودرو را به صورت کتبی گارانتی می کند. شماره تماس این مجموعه برای تعمیر گیربکس اتوماتیک و موتور خودرو 09124012947 است.

تعمیرگاه گیربکس سراتو شهر سرویس که یکی از مجموعه های این تعمیرگاه بزرگ است، تخفیف کوتاه مدتی برای تعمیرات گذاشته است.

در سال های اخیر صنعت خودرو شاهد تغییر قابل توجهی به سمت گیربکس اتوماتیک در اتومبیل ها بوده است. گیربکس های اتوماتیک شیوه رانندگی ما را متحول کرده و راحتی و عملکرد بهتری را ارائه می دهند. این مقاله به بررسی نکات گیربکس اتوماتیک، مزایای آن و چگونگی تغییر تجربه رانندگی خواهیم پرداخت.

گیربکس اتوماتیک نوعی گیربکس است که امکان تعویض خودکار دنده ها را بدون دخالت دستی فراهم می کند. برخلاف گیربکس دستی که راننده با استفاده از پدال کلاچ و اهرم دنده وظیفه تعویض دنده را بر عهده دارد، سیستم های گیربکس اتوماتیک از ترکیبی از سیستم های هیدرولیک و مبدل های گشتاور برای تعویض نرم دنده استفاده می کنند.

تعویض دنده بر اساس عواملی مانند سرعت خودرو اتفاق می افتد و این فناوری تجربه رانندگی را متحول کرده است و عملکرد بهبود یافته را برای رانندگان در سراسر جهان فراهم می کند.

گیربکس اتوماتیک با استفاده از سیستم پیچیده ای از چرخ دنده ها، اجزای هیدرولیک و کنترل های الکترونیکی برای تعویض دنده ها به طور خودکار بدون نیاز به مداخله دستی کار می کند. زمان هایی که نیاز به تعمیر گیرکس اتوماتیک می شود امکان دارد یکی از قسمت های آن دچار مشکل شده باشد.

گیربکس اتومات چگونه کار می کند؟

image 7

گیربکس اتوماتیک با استفاده از سیستم پیچیده ای از چرخ دنده ها، اجزای هیدرولیک و کنترل های الکترونیکی برای تعویض دنده ها به طور خودکار بدون نیاز به مداخله دستی کار می کند. در ادامه توضیح ساده ای از نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک خواهیم داد.

  • مبدل گشتاور: مبدل گشتاور به عنوان اتصال بین موتور و گیربکس عمل می کند. از مایع هیدرولیک برای انتقال نیرو از موتور به گیربکس استفاده می کند.
  • مجموعه چرخ دنده ها: گیربکس های اتوماتیک از مجموعه چرخ دنده های سیاره ای استفاده می کنند که شامل دنده های متعددی است که به گونه ای مرتب شده اند که امکان نسبت های مختلف دنده را فراهم می کند. این مجموعه دنده ها وظیفه تغییر سرعت و گشتاور خروجی موتور را بر عهده دارند.
  • سیستم هیدرولیک: سیستم هیدرولیک در گیربکس اتوماتیک از مایع تحت فشار برای درگیر شدن و جدا کردن کلاچ ها و باند های مختلف درون گیربکس استفاده می کند. انتخاب دنده ها را کنترل می کند و امکان تعویض نرم دنده را فراهم می کند.
  • بدنه سوپاپ: بدنه سوپاپ جزء مهم گیربکس اتوماتیک است. این شامل شبکه ای از سوپاپ ها است که جریان سیال هیدرولیک را برای کنترل درگیری دنده، تعویض دنده و انتقال گشتاور هدایت می کند.
  • واحد کنترل الکترونیکی (ECU): گیربکس های اتوماتیک مدرن مجهز به یک واحد کنترل الکترونیکی هستند که سنسور های مختلف از جمله سرعت خودرو را کنترل می کند. ECU از این اطلاعات برای تعیین نقاط بهینه تعویض دنده و تنظیم گیربکس بر این اساس استفاده می کند.
  • شیر برقی تعویض دنده: ECU از شیر برقی شیفت استفاده می کند که دستگاه های الکترومکانیکی مسئول کنترل جریان سیال هیدرولیک در گیربکس هستند. این شیر برقی ها باز و بسته می شوند تا کلاچ ها و باند ها را درگیر یا جدا کنند و تعویض دنده را تسهیل کنند.
  • تعویض دنده: هنگامی که ECU تشخیص می دهد که تعویض دنده بر اساس شرایط رانندگی و ورودی راننده ضروری است، سیگنال هایی را به شیر برقی تعویض دنده مناسب می فرستد. سپس شیر برقی ها فعال می شوند و فشار هیدرولیک را برای درگیر شدن یا جدا کردن کلاچ ها و باندها هدایت می کنند و امکان تعویض دنده مورد نظر را فراهم می کنند.
  • گیربکس های متغیر پیوسته (CVT): در برخی از گیربکس های اتوماتیک از مکانیزم متفاوتی به نام گیربکس متغیر پیوسته (CVT) استفاده می شود. به جای دنده های ثابت، CVT ها از سیستمی از قرقره ها و تسمه ها استفاده می کنند تا محدوده متغیر دائمی نسبت دنده ها را فراهم کنند که در نتیجه شتاب نرم تر و راندمان سوخت بهبود یافته است.

هر کدام از اجزای بالا ایراد پیدا کند نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک پیدا می کنید و در آن زمان می توانید با مجموعه شهر سرویس تماس بگیرید.

این نکته را بگوییم که تعمیرگاه آزرا شهر سرویس نیز تخفیف برای تعمیرات گیربکس گذاشته است.

مزایای این گیربکس ها

image 6

در اینجا به مزایای گیربکس اتوماتیک در خودرو ها می پردازیم. مزایای که باعث می شود بی معطلی به تعمیرگاه و تعمیر گیربکس اتوماتیک در زمان خرابی فکر شود.

  • رانندگی راحت تر و آسان تر خصوصا در سفر های طولانی و ترافیک
  • به شیب ها می توان راحت تر تسلط یافت در سرازیری ها و سربالایی ها بسیار کار آمد
  • اتوماتیک سریعتر جابجا می شود
  • مصرف سوخت را پایین تر می آورد
  • بدون سایش
  • برای افرادی که ناتوانی حرکتی دارند بسیار مناسب تر است

تعمیر گیربکس اتوماتیک و نگهداری آن

نکات زیر اطلاعات بیشتری در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک و نگهداری بهتر از آن است. گیربکس اتومات باید نیروی موتور را به چرخ ها منتقل کنند و در معرض بار گشتاور بسیار زیادی قرار است و با رعایت چند مورد می توانید ز آن بهتر نگهداری کنید.

  • تعویض روغن گیربکس اتومات مضوع مهمی است. گیربکس اتوماتیک در معرض فرسودگی روغن و از دست دادن آن است. این مورد در نهایت منجر به اختلالات در آن می شود. روغن تمیز و تازه و صحیح عمر طولانی تری به گیربکس اتوماتیک می بخشد.
  • شستشو گیربکس یکی از موارد مهم است، بهتر است هر سال آن را به متخصصان شستشو گیربکس بسپارید.
  • در حین رانندگی هرگز دنده را به دنده عقب عوض نکنید. اگر لازم است ماشین را عقب ببرید و از دنده عقب استفاده کنید باید کاملاً متوقف شوید. تعویض دنده در حالی که خودرو در حال حرکت است می تواند به گیربکس شما آسیب جدی برساند.
  • زمانی که خودرو پارک کردید ترمز دستی را فعال نمایید تا فشار به گیربکس کم شود.
  • فیلتر گیربکس خود را سر وقت عوض کنید فیلتر گیربکس مانند روغن شما ممکن است توسط زابله ها مسدود شود و به گیربکس شما آسیب برساند. با این کار میتوانید از تعمیرات پرهزینه جلوگیری کنید.
  • بررسی منظم سالانه گیربکس اتوماتیک موضوع با اهمیتی است، به مکانیک های خبره مانند تیم تعمیر گیربکس اتوماتیک مجموعه شهر سرویس این بررسی را اتجام بدهید تا هر مشکلی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر و گرانتر شناسایی کنند و به سرعت برطرف کنند.

دوباره یادآوری می کنیم زمانی که تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه شهر سرویس انجام می شود ضمانت کتبی خواهد شد تا خیال مشتری عزیز ما از کیفیت تعمیرات راحت باشد.

تعمیرگاه سوناتا شهر سرویس نیز برای تعمیرات گیربکس اتومات در زمانی محدود تخفیف گذاشته است. با شهر سرویس تماس بگیرید.

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *