معرفی خدمات خودرو

روش‌های جدید سارقین خودرو

امروزه تعداد سارقین خودرو باتوجه ‌به قیمت بالای خودرو‌ها افزایش یافته‌اند، این افراد از عدم آگاهی و یا سهل‌انگاری مالکین سوءاستفاده کرده و با روش‌های مختلفی اقدام به سرقت خودرو می‌کنند، بر اساس گزارش‌های به دست رسیده تا به الان آمار سرقت خودرو 40 درصد افزایش‌یافته، ناگفته نماند که 80 درصد خودروهای سرقت شده توسط پلیس پس از چند روز پیدا می‌شوند؛ ولی متأسفانه به‌صورت اوراق شده! از همین رو شما پس از سرقت نهایت چند دقیقه فرصت دارید که خودروتان را از سارقین پس بگیرید، به همین علت توصیه می‌شود که نصب انواع تجهیزات امنیتی مانند ردیاب خودرورا جدی بگیرید، شما با این کار تنها با یکبار هزینه‌کردن می‌توانید از هزینه‌های هنگفت جلوگیری کنید. در ادامه همراه ما باشید تا روش‌های جدید سارقین خودرو و اهمیت ردیاب را بررسی کنیم.

روش‌های جدیدی که سارقین برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند!

در حال حاضر سارقین از روش‌های مختلفی برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند که متأسفانه حتی برخی از آن‌ها نیز به قیمت جان افراد تمام می‌شود و اما روش‌هایی که سارقین برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند عبارت‌اند از:

دست‌کاری ایموبلایزر

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که با ایموبلایزر آشنایی ندارید و این سؤال در ذهنتان پیش‌آمده که ایموبلایزر چیست؟ اگر یادتان بیاید در ماشین‌های قدیمی می‌شد چند خودرو را با یک کلید روشن کرد، حال برای جلوگیری از این اتفاق چند سالی است که کارخانه‌های خودروسازی درون خودروها ایموبلایزر تعبیه می‌کنند، این قطعه دارای یک سری کد بوده و این کدها اجازه نمی‌دهند که خودرو با کلید دیگری روشن شود.

دست‌کاری ایموبلایزر معمولاً در اثر سپردن خودرو برای تعمیر به تعمیرکارهای غیرمجاز رخ می‌دهد، البته در برخی موارد نیز سارقین در تعمیرگاه‌های معتبر مشغول به کار شده و از این طریق اقدام به پاک‌کردن کدهای موجود روی ایموبلایزر خودروها می‌کنند، به همین علت توصیه می‌شود تا حتماً پس از تحویل‌گرفتن خودروتان از تعمیرگاه‌ها این قطعه را چک کنید.

همچنین توصیه می‌شود تا در هنگام خرید خودرو از فرد دیگر و یا نمایشگاه‌های خودرو، از عملکرد صحیح این قطعه مطمئن شوید. به طور مثال ممکن است مالک قبلی کلید را گم‌کرده و برای استفاده از ماشین با کلید دیگر در اثر عدم آگاهی کدهای موجود روی ایموبلایزر را پاک‌کرده باشد.

قراردادن بطری بین تایر و گلگیر ماشین

دیگر راهی که سارقین برای سرقت خودرو از آن استفاده می‌کنند، قراردادن بطری بین تایر و گلگیر ماشین است، در این روش زمانی که راننده برای بررسی صدا از خودرو پیاده می‌شود، سارق از فرصت استفاده کرده و ماشین را می‌دزدد، به همین علت توصیه می‌شود تا حتماً قبل از سوار شدن، اطراف خودروتان را چک کنید.

پرتاب‌کردن تخم‌مرغ

image 4

از دیگر راهکارهایی که سارقین به‌تازگی از آن استفاده می‌کنند پرتاب تخم‌مرغ به سمت شیشه‌ی خودروی شماست، توصیه می‌شود در چنین مواقعی به‌هیچ‌عنوان برف‌پاک‌کن نزنید، زیرا در صورت زدن برف‌پاک‌کن، نه‌تنها شیشه تمیز نشده؛ بلکه تخم‌مرغ‌ پخش شده و جلوی دید شما را می‌گیرد.

قراردادن سکه بین در

از دیگر شگردهای سارقین برای سرقت خودرو، قراردادن سکه بین دستگیره‌ی در است و اگر با چنین صحنه‌ای مواجه شدید بدانید که سارقین در کمین خودروی شما هستند؛ زیرا سکه مانع قفل‌شدن درها می‌شود و از همین رو توصیه می‌کنیم تا حتماً بعد از قفل‌کردن درها، از بسته‌بودن آن‌ها مطمئن شوید.

ساختن صحنه‌های تصادف

image 3

این روش به دو صورت انجام می‌گیرد، روش اول این است که فردی با خودرو خیلی آرام به خودروی شما ضربه می‌زند، در این زمان به‌هیچ‌عنوان از خودرو پیاده نشوید و سریعاً با پلیس تماس بگیرید، زیرا اگر از خودرو پیاده شوید سارقین را به هدفشان رسانده و دیگر خودروتان را نخواهید دید، متأسفانه باتوجه ‌به گزارش‌ها، اغلب، سالمندان و بانوان طعمه‌ی این افراد می‌شوند.

روش دوم نیز این است که فردی خود را جلوی خودروی شما انداخته و وانمود می‌کند که آسیب‌دیده است، حال زمانی که شما برای بررسی حادثه از خودروتان پیاده می‌شوید، فردی دیگر از گروه اقدام به سرقت خودروی شما می‌کند.

البته ناگفته نماند که برخی افراد نیز از این روش برای اخاذی از رانندگان استفاده می‌کنند، حال اگر شما بتوانید اثبات کنید که تصادف، ساختگی بوده است، فرد خاطی به شش ماه زندان و پرداخت دوبرابر جریمه محکوم خواهد شد. به همین علت ما به شما خرید دوربین خودرو را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا دوربین‌های ثبت وقایع خودرویی همانند یک دوربین مداربسته تمامی وقایع را ضبط کرده و می‌توانند در چنین مواقعی به کمک شما بیایند.

ازکارانداختن دزدگیر

یکی از معایب دزدگیرها، جای مشخص آن‌هاست که معمولاً در زیر پای راننده نصب می‌شوند و در حال حاضر سارقین به‌راحتی می‌توانند آن را از کار انداخته و خودروی شما را به سرقت ببرند، به طور مثال دزدگیرها را به‌راحتی می‌توان با چند بار قطع و وصل کردن باتری خودرو از کار انداخت، از همین رو در حال حاضر بهترین نوع سیستم امنیتی جی‌پی‌اس خودرو است، زیرا این مدل سیستم را می‌توان به‌صورت مخفی درون خودرو نصب کرد.

همچنین دزدگیرها اغلب مجهز به سیستم رله قطع سوخت و یا ردیابی آنلاین نیستند و شما پس از سرقت دیگر به خودروتان دسترسی نخواهید داشت، این در حالی است که ردیاب به شما این امکان را داده تا علاوه بر دسترسی به لوکیشن دقیق، بتوانید خودروتان را از راه دور خاموش کنید.

چرا باید ردیاب خودرو را از وبرا بخریم؟

ما در این مقاله تلاش کردیم تا روش‌های جدید سارقین خودرو را بررسی کنیم، همچنین اگر به دنبال امنیت بیشتر خودروتان هستید پیشنهاد می‌شود تا ردیاب و دوربین ثبت وقایع خودرویی را در کنار هم استفاده کنید، با نصب دوربین خودرویی می‌توانید از تمامی حرکات مشکوک در اطراف خودروتان مطلع شده و به پلیس گزارش دهید.

ناگفته نماند که بسیاری از سرقت‌های خودرو به‌صورت زورگیری بوده که متأسفانه در برخی از پرونده‌ها، مالک به دلیل حفاظت از خودرو جانش را ازدست‌داده است، حال در چنین مواقعی اگر ردیاب روی خودرو نصب باشد به‌راحتی می‌توان خودرو را به دست سارقین سپرده و پس از آنکه از محل دور شدند سوخت‌رسانی را قطع کرده و به این شکل مانع سرقت خودرو شد. پس همین حالا برای خرید ردیاب به سایت فروشگاه اینترنتی وبرامراجعه کنید؛ زیرا می‌توانید انواع ردیاب و دوربین خودرویی با واردکردن کد autogeram با ده درصد تخفیف از ما خریداری کنید.

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *