کسب و کارها

اقامت اروپا و مهاجرت کاری و تحصیلی به مجارستان

انواع مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان امروزه جزو مقاصد مهاجرتی پرطرفدار محسوب می شود. علت عمده آن هم به اقتصاد قوی مجارستان و هزینه های زندگی پایین در این کشور مربوط می شود.
در واقع مهاجرت به مجارستان و اقامت در مجارستان را از طریق تحصیل، کار، ازدواج، سرمایه گذاری و تولد فرزند مورد بررسی قرار داده ایم. با این حساب اگر متقاضی مهاجرت به مجارستان هستید طبیعتاً باید ابتدا از مسائل مختلفی آگاه شوید. از جمله شیوه های اقامت در مجارستان، هزینه زندگی در مجارستان، چگونگی اخذ تابعیت و پاسپورت مجارستان و غیره. به ویژه غالب افراد به دنبال آگاهی از شرایط اخذ اقامت دائم مجارستان هستند.
در این مطلب به تمامی سوالات رایج در پروسه مهاجرت به مجارستان و اقامت در مجارستان پاسخ داده ایم؛ البته برای دریافت راهنمایی های تکمیلی همواره می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید. 

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

چنانچه قصد تحصیل در مجارستان را دارید ابتدا باید از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنید. دریافت پذیرش از برخی دانشگاه های مجارستان نیازمند شرکت در آزمون های ورودی و کسب نمره قبولی است.
به طور کلی اقامت در مجارستان از طریق تحصیل فرصتی در اختیارتان قرار می دهد؛ تا در مراکز آموزشی معتبر و درست و حسابی به تحصیل بپردازید. به خصوص که دانشگاه های مجارستان در سطح بین المللی جایگاه و اعتبار بالایی دارند.
اگر مهاجرت به مجارستان را از روش تحصیلی انجام می دهید باید به نکته ای توجه داشته باشید. چنانچه در رشته های پزشکی، دامپزشکی و دندان پزشکی از دانشگاه های مجارستان فارغ التحصیل شوید؛
بدون نیاز به معادلسازی می توانید در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا مشغول طبابت شوید. از این ها گذشته اقامت در مجارستان از طریق تحصیل برای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انجام پذیر است.

مهاجرت به مجارستان و اقامت در مجارستان از طریق تحصیل یک مزیت عالی دارد. مبنی بر این که به دانشجویان بین المللی در هنگام تحصیل اجازه کار هم اعطاء می شود. اگر شما نیز به دنبال اخذ اقامت مجارستان با استفاده از شیوه تحصیلی هستید؛
بد نیست بدانید که دوره های زبان انگلیسی، آلمانی و همین طور پیش پزشکی جزو دوره های تحصیلی پر متقاضی در این کشور محسوب می شوند.
به ویژه اگر هدف اصلی شما کار یا تحصیل در کشورهای اروپایی باشد؛ مهاجرت به مجارستان و اقامت در مجارستان برایتان نوعی میانبر محسوب می شود؛ چرا که با شرکت در دوره های زبان می توانید زبان خود را تقویت کنید.
به اضافه این که مجارستان عضو اتحادیه شنگن و اروپا است؛ در نتیجه در زمان تحصیل در مجارستان اجازه دارید تا در دیگر کشورهای اروپایی به جستجوی کار بپردازید. حتی در این صورت می توانید برای تحصیل در سایر کشورهای عضو در اتحادیه نیز اقدام کنید.

مهاجرت کاری به مجارستان

کار در مجارستان از جمله کم هزینه ترین ویزاها برای اقدام به مهاجرت است که افراد بسیاری را جذب خود نموده است. این کشور به دلیل مناظر زیبا، استانداردهای بالا و هزینه های پایین زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، به عنوان یک مکان محبوب برای افراد در سراسر جهان تبدیل شده است. افراد با کار کردن در این کشور هم حقوق دریافت می کنند و همچنین با پرداخت بیمه و مالیات به هدف اقامت دائم خود نزدیک تر می شوند.

اقامت اروپا

فوکوس کشور های توسعه یافته و صنعتی در اروپا سبب شده است که متقاضیان بیشتری در پی اخذ اقامت اروپا باشند. برای اینکه بتوان اقامت کشورهای این قاره را دریافت کرد متقاضیان با سوالات  زیادی روبرو می شوند. اینکه روش های دریافت اقامت کدامند؟ ضوابط و شرایط دریافت این نوع اقامت به چه صورت می باشد؟ اقامت از طریق راه های متنوعی چون ازدواج، کار ، تحصیل، تولد فرزند، خود اشتغالی و … امکان پذیر است. برای اینکه بتوان به راحتی اقامت کشوری را دریافت کرد بهتر است از  موسسات حقوقی معتبر کمک گرفت.

آشنایی با انواع اقامت اروپا

image 2
آشنایی با انواع اقامت اروپا

دریافت اقامت اروپا معمولا از تنوع زیادی برخوردار است. این تنوع سبب شده تا داوطلبین با فکری آسوده و با ملاحظه به موقعیت خود و خانواده شان در پی مناسب  ترین راه باشند. در موسسات حقوقی معتبر راحت ترین روش ها را برای متقاضیان فراهم می کنند. چرا که شمار راه های اخذ اقامت  اغلب سبب سردرگمی متقاضیان می شود.

در این صورت بدون مشاوره صحیح و بستری جهت اخذ معلومات درست ، انتخاب این راه ها خیلی دشوار می باشد. موسسات حقوقی در این مسیر ۴ روش را برای داوطلبین خود در نظر گرفته اند. این روش ها را به شکل تخصصی در دسترس متقاضیان خود قرار می دهند. این روش ها عبارتند از:

•اقامت تمکن مالی اروپا

•اقامت این قاره به وسیله کار

•اقامت سرمایه گذاری در کشور های این قاره

•اقامت کارآفرینی این قاره

گام نخست در دریافت اقامت کشور های اروپایی بهره مندی از اطلاعات صحیح از وضعیت کلی این روش ها می باشد. در نتیجه بایستی به ارزیابی مزایا و معایب این روش ها نسبت به هم پرداخت. مسلما تعیین کشور مقصد یکی از فاکتور های عمده و اثربخش در این فرایند است که بایستی به آن توجه شود.

اقامت اروپا به واسطه خرید ملک

متاسفانه اقامت اروپا از طریق خرید ملک در سال ها اخیر به اشتباه در میان مردم جا افتاده است. اگرچه امکان دارد تا ۱۰ سال گذشته اینگونه قانون در برخی کشور ها وجود داشته است. ولی این قابلیت  در حال حاضر تنها در شمار کمی از کشور ها وجود دارد که برای آن هم شرایط پیچیده ای قرار داده اند.  در حقیقت  متقاضیان دیگر به آسانی و تنها با خرید ملک نمی توانند اقامت کشورهای این قاره را دریافت کنند. بلکه این کار صرفا به روال پرونده اقامتی متقاضی کمک  بسزایی می کند.

اقامت اروپا به واسطه تمکن مالی

image 3
اقامت اروپا به واسطه تمکن مالی

یکی از راه های اخذ اقامت اروپا، تمکن مالی می باشد. دریافت اقامت توسط این روش خیلی آسان نیست. با ملاحظه به  تغییر شرایط اقتصادی ایران بالا رفتن قیمت دلار در سال های اخیر متقاضیان دیگر قادر به مهاجرت نیستند. اگر در قدیم متقاضیان با این شیوه مهاجرت نموده اند الان دیگر با همان هزینه ها نمی توانند به دریافت اقامت این کشور ها بپردازند. در این گونه مهاجرت شخص بایستی اثبات نماید که از لحاظ مالی هیچ مشکلی ندارد. 

در حقیقت او باید اسنادی را به سفارت ارائه دهد. این مدارک باید اثبات نمایند که او افزون بر داشتن وجه زیادی در حساب ، می تواند مخارج زندگی خود را هم بپردازد. این میزان وجه مورد نظر با توجه به هر کشوری متمایز است. کشور های پرطرفداری چون اسپانیا و فرانسه معمولا دارای شرایط پیچیده ای هستند. اما سایر کشورهای این قاره در این حیطه زیاد سخت گیر نمی باشند. در هر صورت شخص بایستی تمکن مالی خود را به کشور مدنظر اثبات نماید.

اقامت این قاره به واسطه کار

کار یکی از راه های اخذ اقامت اروپا می باشد. این روش یکی از شیوه های پرطرفدار میان ایرانیان جهت اقامت کشورهای این قاره می باشد. این قاره به نیروی کار حرفه ای و متخصص اهمیت زیادی می دهد. چنانچه متقاضی در کاری تخصص و تبحر داشته باشد و هم اینکه دارای مدرک موثقی باشد می تواند از خدمات بلوکارت بهره ببرد. آلمان یکی از کشور هایی است که این گونه خدمات را به داوطلبین خود جهت یافتن کار می دهد.

اگرچه این مسئله را نباید فراموش کرد که اولویت این کشورها برای کار  شهروندان خودشان می باشد. چنانچه با کمبود نیروی کار مواجه شدند به دنبال مابقی افرادی که دارای مدرک موثقی هستند می روند.  باید به سفارت کشور های اروپایی جهت اخذ ویزای کار مدارک مورد نظری را تحویل داد.   تکمیل فرم، اصل پاسپورت و شناسنامه، عکس، پیشینه کاری، گواهی عدم سو پیشینه اسنادی هستند که باید به سفارت این کشور ها ارائه داد.

اقامت کشورهای این قاره به واسطه ازدواج

image 1
اقامت کشورهای این قاره به واسطه ازدواج

اخذ اقامت اروپا برای همه کشورهای آن  از طریق ازدواج امروزه امکان پذیر نیست. به بیانی ساده تر این روش به همین آسانی نیست. مهاجران زیادی با این فرض به کشور هایی اروپایی می روند. تا در آنجا با هر  راهکاری که شده گواهی ازدواج با دختران کشورهای این قاره را دریافت نمایند.  بدین وسبله می خواهند اقامت آنجا را از آن خود کنند. اگر این شرایط بر پایه ضوابط این کشور باشد و متقاضی با یک دختر خارجی ازدواج کند ، امکان اخذ اقامت آن کشور را خواهد داشت. هر کشوری معمولا ضوابط خاص به خود را دارد. حتما پیش از هر اقدامی قوانین و ضوابط کشور مقصد را از سایت سفارت آن مطالعه نمایید تا بعدا دستخوش مشکل نشوید. آلمان، دانمارک،  یونان، انگلیس، اسپانیا و اتریش جز کشور هایی هستند که با ازدواج میتوان اقامت آن کشور را دریافت کرد.

اخذ اقامت و تابعیت دائم کشور های این قاره

یکی از مقاصدی که داوطلبین مهاجرت و اقامت اروپا در پی آن هستند و دوست دارند آن را کسب کنند پاسپورت موثق اروپایی می باشد. به منظور اینکه داوطلبان مهاجرت به این کشور ها بتوانند تابعیت کشور اروپایی را بدست آورند نخست بایستی اقامت دائم آن را ردیافت کنند. کسب اقامت دائم این کشور ها معمولا ۵ سال به طول می انجامد. 

با خرید ملک در بعضی از کشور های اروپایی نظیر قبرس، متقاضیان می توانند از همان آغاز پاسپورت این کشور را اخذ نمایند. بازه زمانی کافی جهت اخذ پاسپورت پس از اخذ اقامت دائم به ضوابط و قوانین کشور ها بستگی دارد. بدین صورت نمی توان عدد مشخصی را عنوان کرد. به عنوان مثال در ششمین سال اقامت در کشور اتریش می توان تقاضای تابعیت داد.

راحت ترین کشور اروپایی جهت اخذ اقامت آن

image
راحت ترین کشور اروپایی جهت اخذ اقامت آن

 بیشتر متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند در پی آسان ترین کشور ها جهت اخذ اقامت اروپا هستند. به یاد داشته باشید که هر چه اقامت کشوری را به راحتی گرفته باشید سکوی پرتاب مطلوبی را برای خود پیدا نموده اید. بدین صورت برای مهاجرت های بعد هم اماده خواهید شد.

کشور آلمان یکی از آسان ترین کشور های اروپایی جهت دریافت اقامت می باشد. حدود ۱۳ درصد مردم کشور المان را مهاجران تشکیل می دهند. بهتر است بدانید که معادل ۱۲۱ هزار نفر از مهاجران این کشور ایرانی ها می باشند. بهتر است بدانید جمعیت آلمان رو به پیری می باشد بدین جهت از  نیروی جوان و کار  کمتری برخوردار است. به همین خاطر دولت این کشور از مهاجران به آسانی استقبال می کند.

جمع بندی

اقامت اروپا معمولا از راه های بسیاری امکان پذیر است. برای دریافت اقامت کشورهای این قاره بایستی در خصوص ضوابط و شرایط و روش های متنوع آن اطلاعاتی را کسب کنید. انواع اقامت این کشور ها شامل اقامت تمکن مالی این  کشور،اقامت به وسیله کار، اقامت توسط سرمایه گذاری، اقامت کارآفرینی و … می باشند.

یکی از اهداف عمده متقاضیان مهاجرت اخذ پاسپورت موثق اروپایی است. برای این کار نخست بایستی اقامت دائم کسب کرد که معمولا ۵ سال به طول می انجامد. در میان کشور های اروپایی آلمان یکی از راحت ترین کشور ها جهت اخذ اقامت می باشد. این کشور به دلیل جمعیت روبه پیری که دارد خیلی راحت از مهاجرین استقبال می کند.

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *