معرفی خدمات خودرو

تعمیر موتور ال 90 و علت کم شدن شتاب خودرو چیست؟

چنانچه می خواهید از علت کاهش شتاب خودرو، علائم خرابی و تعمیر موتور ال 90 مطلع شوید، این مطلب را از دست ندهید. تعمیر و نگهداری خودرو، باید طبق دستورالعمل کمپانی سازنده و به صورت منظم انجام شود. همانگونه که می دانید هر خودرویی پس از مدت زمان مشخص یا پیمودن مسافتی مشخصی، موتور آن نیاز به تعمیر دارد. در خودروی ال 90 نیز علائم هشدار دهنده ایی است که مبنی بر تعمیر موتور را نشان می دهد. اگر چنانچه مشکل خرابی موتور برای خودروی شما پیش آمده است، توصیه می کنیم به نشانه های خرابی توجه کنید و برای تعمیر موتور هر چه زودتر به تعمیرگاه ال 90 مراجعه فرمایید. در ادامه این مطلب شما را با مهمترین نشانه های خرابی موتور ال نود و دلیل کاهش شتاب خودرو آشنا می کنیم.

علت کم شدن شتاب خودرو ال 90 چیست؟

یکی از عواملی که باعش کاهش شتاب در خودرو می شود، آلوده بودن فیلتر هوا است. اگر فیلتر هوا مدت زمان طولانی تعویض نشود، آلودگی های محیط را به خود جذب می کند و در سرعت و شتاب خودرو تاثیر دارد. چرا که آلودگی در فیلتر هوا راندمان حجمی موتور را کاهش می دهد و در نهایت قدرت موتور کم می شود. از دیگر موارد علت کم شدن شتاب خودرو ال 90 به شرح زیر است.

  • انسداد وگرفتگی کاتالیزور
  • تمام شدن دیسک صفحه
  • کثیف شدن پمپ بنزین 
  • فرسودگی سنسور اکسیژن
  • خراب شدن شمع 

نشانه های خراب شدن موتور خودرو ال نود چیست؟

آیا موتور خودرو کم توان شده است؟ آیا نیروی موتور کمتر از چهار سیلندر نشان می دهد؟ اگر چنین است حتما موتور خودرو دچار مشکل شده است. برای اینکه دلیل افت توان موتور خودرو پی ببرید، باید کمی صبور باشید. چرا که تشخیص خرابی موتور زمان بر است و حتما یک کارشناس متخصص رنو در این زمینه باید موتور خودرو را بررسی کند. کارشناس متخصص رنو با مهارت کافی و دانش خود علت و کاهش توان موتور را شناسایی کرده و سپس اقدام به تعمیر آن می کند. از مهمترین نشانه های خرابی موتور ال 90 به شرح زیر است.

لرزش بدنه خودرو 

زمانی که در حین رانندگی هستید، خودرو نباید هیچ لرزش داشته باشد. چنانچه اگر خودرو لرزش داشته باشد، نشان دهنده مشکل در موتور است. اما توجه داشته باشید این لرزش ممکن  به دلیل خوب کار نکردن شمع، گرفتگی لوله بنزین، کثیف بودن فیلتر بنزین باشد. در هر صورت لرزش بدنه نشانه ی خوبی نیست و باید هر چه زودتر توسط تعمیرکار رنو بررسی شود. لازم به ذکر است که برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، بهتر است به صورت مرتب روغن موتور و تسمه ها تعویض شوند.

سرو صدای زیاد و غیر عادی از موتور ال 90 

چنانچه اگر موتور خودرو صدای غیر عادی مانند، ناک زدن، صدای ضربه و یا تق تق از خود نشان داد، این نیز یکی از علائم خرابی در موتور است. به بیان کارشناس فنی  تعمیرگاه رنو، توجه داشته باشید که صدای ضربه ممکن است به دلیل مشکل در پیستون ها و واشرهای موتور باشد. همچنین صدای ناک زدن می تواند نشانه وجود مشکل در توربو و یا سیستم روغن ریزی باشد. در کل هر صدای غیر عادی از موتور، بهتر است به تعمیرگاه تخصصی مراجعه فرمایید. تا هر چه زودتر تعمیرکار رنو دلیل این صدا پیدا کرده  و اقدام به تعمیر موتور ال 90 کنند.

image

روشن شدن چراغ چک موتور

اگر چراغ چک موتور خودرو روشن شد و روشن ماندن آن به مدت طولانی ادامه داشت، ممکن است نشانه خرابی موتور باشد. البته این مشکل ممکن است ناشی از مشکلاتی مانند: سسیتم انتقال قدرت، نامناسب بودن سوخت رسانی، سیستم تعلیق و حتی سیستم الکتریکی باشد. همچنین روشن شدن چراغ چک موتور ممکن است به دلیل تعویض ناموفق قطعات موتور و یا کمبود روغن موتور نیز باشد. 

کاهش شتاب و قدرت خودرو

یکی دیگر از نشانه های خرابی در موتور خودرو ال 90، کاهش قدرت و سرعت است. در چنین مواقعی خودرو هنگام شتاب گیری یا در سرعت بالا به صورت ناگهانی کاهش قدرت پیدا می کند. البته این مشکل ممکن است ناشی از ایراد فیلتر هوای کثیف، خراب بودن مخزن بنزین، کم بودن سوخت و یا سوخت نامناسب باشد. توجه داشته باشید که کاهش قدرت از موارد مهم نشانه های خرابی موتور می باشد و حتما این مسئله را جدی بگیرید.

بوی سوختگی در خودرو

از دیگر نشانه های خراب بودن موتور خودرو ال 90، بوی سوختگی است که باید آن را جدی بگیرید. به مشام رسیدن بوی سوختگی از موتور خودرو علاوه بر خرابی موتور، نشانه خرابی در سیستم سوخت رسانی نیز می باشد. 

مصرف سوخت بالا در خودرو

علاوه بر موارد ذکر شده، مصرف سوخت بالا نیز یکی از نشانه های خرابی در موتور خودرو است. مشکلاتی مانند: کثیف بودن فیلتر هوا، تنظیمان نامناسب تزریق سوخت و کمبود روغن موتور می تواند باعث افزایش مصرف سوخت در خودرو شود.

نشتی روغن از قسمت زیر خودرو

همانگونه که می دانید یکی از سیال های مهم و ضروری در موتور خودرو، روغن است. روغن در هنگام کار کردن موتور با فشار زیادی در مدار حرکت می کند. چنانچه اگر در موتور خودرو منافذی وجود داشته باشد، روغن از آن خارج شده و شما شاهد نشتی آن می شوید. لازم به ذکر است که نشتی روغن بیشتر در بالا و پایین موتور اتفاق می افتد که هر کدام نشانه های خود را دارد. به بیان کارشناس فنی تعمیرگاه تخصصی رنو، دلیل نشتی روغن در بالای موتور ال 90، سرسیلندر موتور و یا خرابی واشر سرسیلندر است. 

البته این موضوع به دلیل بی توجهی برخی از تعمیرکاران غیر حرفه ای که در بستن پیچ ها سهل انگاری می کنند نیز می افتد. نشتی روغن از زیر موتور، خرابی مجموعه کارتر را نشان می دهد. معمولا نشتی روغن کارتر به دلیل نداشتن چسب در محل نصب کارتر است. مورد دیگر این است که اگر کاسه نمد میل لنگ عیب پیدا کند، نشت روغن در زیر موتور اتفاق می افتد. توصیه ما این است با مشاهده هر یک از علائم خرابی و کاهش شتاب خودرو هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه فرمایید. چرا که تعمیرکاران رنو با دانش فنی خود و تجهزات و ابزارهای به روز دنیا اقدام به تعمیر موتور ال 90 می کنند.

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *