معرفی فروشگاهها

بررسی و معرفی بهترین لاستیک های ژاپنی بازار کشور

در دنیای امروز، برندهای ژاپنی به عنوان نمادهایی از کیفیت و استانداردهای بالا به حساب می‌آیند. محصولات ژاپنی نظر مثبت خریداران فراوانی در سطح جهان به سوی جلب کرده‌اند و برخی از افراد با افتخار اظهار می‌کنند که تولیدات ژاپنی ارائه‌دهنده برترین کیفیت به مشتریان خود هستند. یکی از دستاوردهای معروف این کشور آسیایی، لاستیک‌های متنوع ژاپنی است.

برندهای لاستیک ژاپنی در بازار ایران به همراه برندهای کره‌ای و اروپایی هم‌زمان در رقابت قرار دارند. در چنین شرایطی بسیاری از مالکان خودروها ترجیح می‌دهند که تنها از لاستیک‌های ژاپنی استفاده کنند. از همین رو در این مقاله، قصد داریم انواع لاستیک‌های ژاپنی موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم. لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بهترین لاستیک های ژاپنی بازار ایران

هنگامی که برای خرید تایر به بازار مراجعه می‌کنید، با انبوهی از برندهای ژاپنی آشنا خواهید شد که در حوزه تولید لاستیک فعالیت دارند. در این بخش به معرفی انواع لاستیک ژاپنی خواهیم پرداخت:

تویو

دیگر نام ژاپنی کهنه‌کار در حوزه لاستیک، برند تویو است. این برند لاستیک ژاپنی فعالیت خود را از حدود 80 سال پیش آغاز کرد. تویو از آن زمان تا امروز به تولید انواع تایرها مشغول است. این شرکت انواع تایر خودروهای سبک و سنگین و همچنین خودروهای صنعتی را به تولید می‌رساند. این شرکت در سال 2022 میلادی به عنوان یازدهمین تولیدکننده بزرگ تایر در سطح جهان شناخته شد.

بریجستون

نخستین برندی که باعث شهرت انواع لاستیک ژاپنی در بازار ایران و جهان شده است، بریجستون نام دارد. این برند ژاپنی در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولیدکننده لاستیک در سراسر جهان شناخته می‌شود. این برند ژاپنی قدمت بالایی نیز دارد و فعالیت خود را از حدود یک قرن پیش آغاز کرده است. بریجستون در بیش از 140 کشور جهان نمایندگی رسمی دارد و در 24 کشور نیز لاستیک تولید می‌کند.

image 2

یوکوهاما

از بین انواع لاستیک ژاپنی، برند یوکوهاما یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان تایر است و حتی از بریجستون نیز قدمت بیشتری دارد. این برند فعالیت خود را 105 سال پیش آغاز کرد و تا امروز در زمینه تولید انواع تایر فعالیت دارد. یوکوهاما نیز حضور گسترده‌ای در بازار آمریکا دارد و حتی چند خط تولید نیز در این کشور احداث کرده است. تایرهای یوکوهاما به واسطه سواری نرم و راحت خود، در اتومبیل‌های لوکس ژاپنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فالکن

فالکن یکی از برندهای جوان ژاپنی در حوزه تایر است که فعالیت خود را از دهه 1980 میلادی آغاز کرد. این برند زیرمجموعه گروه سومیتومو است و به واسطه تولید تایرهای فوق‌العاده باکیفیت شناخته می‌شود. تایرهای فالکن در خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت استفاده می‌شوند. برند فالکن در سری مسابقات اتومبیل‌رانی نیز حضور قدرتمندی دارد. برند اوتسو به عنوان یکی از زیر شاخه‌های فالکن شناخته شده است که در حال حاضر عضوی از گروه سومیتومو به حساب می‌آید.

اینو

برند ژاپنی اینو یکی از نام‌های کمتر شناخته شده برای مشتریان ایرانی است. بخشی از ناشناخته بودن این برند برای مصرف‌کنندگان ایرانی ناشی از واردات محدود تایرهای ژاپنی به بازار ایران است. در سوی دیگر اینو به صورت تخصصی تایر دوچرخه و موتورسیکلت تولید می‌کند و حضور چشمگیری در بخش تولید تایر خودروهای سواری ندارد. این برند فعالیت خود را حدود یک قرن پیش آغاز کرد. در حال حاضر تایرهای اینو با برند IRC Tire به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

سومیتومو

تایرهای برند سومیتومو به عنوان محصولاتی مقرون به‌صرفه بین انواع لاستیک ژاپنی شناخته می‌شوند، با این حال اجازه ندهید قیمت تایرهای سومیتومو قدمت و کیفیت آن را زیر سوال ببرد. سومیتومو فعالیت خود را به عنوان یک کسب و کار در قرن شانزدهم میلادی آغاز کرد، اما بخش تایر آن از 114 سال پیش فعالیت می‌کند. فالکن، دانلوپ، اوتسو و آپولو از جمله برندهای زیرمجموعه سومیتومو رابر هستند که البته خود این شرکت نیز به عنوان بخشی از هلدینگ بزرگ سومیتومو شناخته می‌شود.

آیا خرید لاستیک ژاپنی باکیفیت مقرون به‌صرفه است؟

این روزها خرید تایرهای وارداتی به بودجه قابل توجهی از سوی مالکان نیاز دارد. قیمت انواع لاستیک ژاپنی در بازار نیز فراتر از تایرهای ایرانی و چینی است و در رده مشابه با تایرهای کره‌ای طبقه‌بندی می‌شود.

image 1

برای خرید لاستیک ژاپنی، به بودجه‌ای در حدود دو برابر یک تایر ایرانی نیاز دارید. این مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از خریداران، در مورد خرید تایرهای ژاپنی تردید داشته باشند. با این حال نباید از یاد برد که تایرهای ژاپنی از نظر استاندارد و کیفیت، در سطح بالایی قرار دارند.

شما با خرید یک لاستیک ژاپنی، هزینه بیشتری را صرف خرید محصولی با استاندارد قابل قبول خواهید کرد. استفاده از تایرهای باکیفیت ژاپنی نرمی سواری و چسبندگی فوق‌العاده را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین استفاده از تایرهای باکیفیت باعث افزایش عمر سیستم تعلیق اتومبیل شما خواهد شد. به همین سبب می‌توان گفت که خرید لاستیک ژاپنی برای مشتریان مقرون به‌صرفه خواهد بود.

آیا لاستیک ژاپنی باکیفیت است؟

در پاسخ به این سوال تنها کافیست کیفیت سایر محصولات ژاپنی را یادآور شویم. ژاپن باکیفیت‌ترین خودروها، موتورسیکلت‌ها و لوازم الکترونیکی را تولید می‌کند و در زمینه تولید تایر نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. برندهای ژاپنی از سال‌ها پیش در تولید لاستیک فعالیت داشته‌اند و برای حضور گسترده در بازار جهانی، محصولات باکیفیتی را تولید کرده‌اند.

لاستیک‌های ژاپنی در بازار جهانی به عنوان انتخابی مقرون به‌صرفه و قابل اعتماد شناخته می‌شوند و به همین سبب توانسته‌اند نظر مساعد کاربران را نسبت به خود جلب کنند، بنابراین اگر قصد خرید تایر ژاپنی را دارید در تصمیم خود درنگ نکنید. اگر در کنار این موارد اگر می‌خواهید مقایسه کاملی درباره لاستیک دانلوپ ژاپن و هانکوک کره مطالعه کنید، می‌توانید روی لینک درج شده کلیک کنید.

image

جمع بندی نهایی

در پایان مقاله بررسی لاستیک‌های ژاپنی باید گفت از آنجایی که تایرهای ژاپنی به طور گسترده توسط مصرف‌کنندگان ایرانی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، لازم است تا از داده‌های بازار آمریکای شمالی استفاده کنیم. بنا بر بررسی‌های انجام شده توسط مجله رسا، برندهای سومیتومو، تویو و یوکوهاما بهترین برندهای تایر ژاپنی از نظر دوام و کارایی هستند.

تایرهای سومیتومو یک انتخاب مرسوم برای خودروهای سواری، پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها هستند. این تایرها کیفیت معقول را با قیمت مقرون به‌صرفه در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. محصولات سومیتومو از نظر ارزش کیفی در برابر وجه پرداختی، بالاترین امتیاز را از کاربران دریافت می‌کنند.

تایرهای برند تویو برای استفاده در خودروهای شاسی‌بلند و سدان لوکس بهترین گزینه هستند. نرمی سواری با تایرهای تویو می‌تواند رضایت مخاطبان را جلب کند. لاستیک‌های برند یوکوهاما نیز یک انتخاب قابل اعتماد برای تمامی مشتریان هستند. وجه تمایز تایرهای یوکوهاما، ثبات عملکرد در تمامی شرایط آب و هوایی است.

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *