معرفی خودرو های خارجی

بهترین خودروهای کیا و هیوندای 2024

هیوندای و کیا شباهت های زیادی دارند. هر دو برند در کره جنوبی مستقر هستند و محصولات مشابهی را ارائه می دهند. در واقع، شرکت هیوندای موتور یک سوم (34 درصد) کیا موتورز را در اختیار دارد. با این حال، هیوندای و کیا مستقل از یکدیگر کار می کنند. هر دو برند استودیوهای طراحی، کارکنان مهندسی، بخش فروش و بازاریابی خود را دارند.

هنگام مقایسه این دو برند، شباهت های بیشتری نسبت به تفاوت ها پیدا خواهید کرد و این در واقع چیز خوبی است. هر دو برند خودروهایی با کیفیت بالا با ضمانت‌های عالی تولید می‌کنند که مورد علاقه صاحبانشان است.

کیا و هیوندای مدل های بسیار مشابهی را ارائه می دهند. با این حال، کیا چند خودرو را ارائه می‌کند که هیوندای ارائه نمی‌کند، اگرچه شایان ذکر است که هیوندای یک بخش لوکس به نام جنسیس ایجاد کرده است که بیشتر این شکاف‌ها را پر می‌کند. به طور کلی، استایل هیوندای محافظه‌کارتر و آرام‌تر است و منحنی‌های روان و شکل‌های گرد بخش عمده‌ای از ویژگی‌های طراحی را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر، خودروهای کیا دارای استایل اسپرت هستند که باعث می شود تهاجمی و پویاتر به نظر برسند. به طور مشابه، مدل‌های شاسی‌بلند کیا نسبت به مدل مشابه هیوندای از طراحی خشن‌تر و طراحیoff-road برخوردار هستند. به طور کلی، استایل کیا زاویه‌دارتر و مدرن‌تراست.

بررسی مشخصات فنی ماشین‌های هیوندای

محصولات کیا و هیوندای از جمله خودروهای باکیفیت حاضر در ایران است و مشخصات فنی هر کدام از این ماشین‎ها با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر در ادامه به بررسی مشخصات فنی برخی از مدل‎های معروف خواهیم پرداخت.

هیوندای النترا

یکی از سدان‎های شناخته شده برند هیوندای است که استقبال زیادی از آن در کل جهان به عمل آمده است. از لحاظ ظاهری ابعاد آن نسبت به نسل‎های قبلی کشیده‎تر شده و شکی در خوش‎ساخت بودن و محکم‎ بودن بدنه و شاسی آن نیست. با توجه به فرمان‎پذیری عالی و امکانات بیشتر در مقایسه با محصولات هم رده کیا و هیوندای جزء اولین انتخاب‎ها برای خریداران است. از جمله مشخصات فنی این خودرو می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

سال ساخت2018
نوع موتورچهارسیلندر خطی
حجم موتور1999 سی سی
مصرف سوخت ترکیبی7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک
نوع ترمزهای جلو و عقبجلو دیسکی خنک شونده – عقب دیسکی
حداکثر سرعت202 کیلومتر در ساعت
سایر امکاناتقفل درب‎ها بدون کلید قفل فرمان خودکار مجهز به GPS گرم‎کن صندلی‎های عقب و جلو امکان تنظیم برقی صندلی راننده

هیوندای سوناتا

آخرین نسل سوناتا در ایران با نام تجاری LF شناخته می‏شود. این نسل از لحاظ گوناگون از جمله طراحی و استحکام بدنه نسبت به نسل‎های قبلی خود بهبود قابل توجهی داشته است. از جمله مشخصات فنی این خودرو:

سال ساخت2018
نوع موتورچهارسیلندر خطی
حجم موتور2359 سی سی
مصرف سوخت ترکیبی8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک
نوع ترمزهای جلو و عقبدیسکی
حداکثر سرعت205 کیلومتر در ساعت
سایر امکاناتورود بدون کلید خاموش شدن اتوماتیک چراغ گرم‎کن صندلی‎های جلو سقف پانوراما تنظیم صندلی راننده در 8 جهت

برسی مشخصات فنی ماشین‌های کیا

می‎توان گفت که از لحاظ مقایسه خودرو، محصولات کیا و هیوندای از جمله موفق‎ترین خودروهای وارداتی بوده‎اند.

کیا اپتیما

در حال حاضر بیشتر کیا اپتیماهایی که در کشور وجود دارند در تیپ جی‎تی لاین هستند. با این حال حدود 5 سال پیش بود که نسل چهارم این خودرو که با نام JF شناخته می‏شد وارد ایران شد و در حال حاضر قطعات یدکی اپتیما به خوبی در کشور یافت می‏شود. در تیپ جی‎تی لاین شاهد این هستیم که ارتفاع ماشین کم شده و رکاب‎ها و رینگ‎ها شکل جدیدتری به خود گرفته است. مشخصات فنی این خودرو:

سال ساخت2018
نوع موتورچهارسیلندر مجهز به توربو شارژ
حجم موتور1998 سی سی
مصرف سوخت ترکیبی8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک
نوع ترمزهای جلو و عقبدیسکی
حداکثر سرعت240 کیلومتر در ساعت
سایر امکاناتکلید هوشمند استارت دکمه‎ای سیستم ضدسرقت گرم‎کن صندلی‎های جلو سیستم تشخیص نقاط کور سیستم دید اطراف خودرو
image

کیا سراتو

کیا سراتو که با نام کیا فورته هم شناخته می‏شود، یک نمونه سدان در سایز کوچک شهری است که از سال 2003 تا به الان در خط تولید کیا قرار گرفته است. نسل‎های متفاوتی از این خودرو در جاده‎های ایران دیده می‏شود که جدیدترین آن نسل سوم است که با حفظ آپشن‎های نسل قبل توانسته امکانات بیشتر همچون رادار بلایند پوینت، سردکن و گرم‎کن کابین و … را به خود اضافه کند. همچنین لوازم یدکی سراتو نیز در دسترس است. مشخصات فنی این خودرو:

سال ساخت2018
نوع موتورچهارسیلندر خطی (2 لیتری)
حجم موتور1999 سی سی
مصرف سوخت ترکیبی8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
نوع جعبه دندهاتوماتیک
نوع ترمزهای جلو و عقبدیسکی
حداکثر سرعت201 کیلومتر در ساعت
سایر امکاناتگرم‎کن صندلی‎های جلویی سیستم هشدار خروج از خطوط جاده ورود بدون کلید استارت بدون کلید سیستم صوتی با 6 بلندگوی مجزا فرمان قابل تنظیم سیستم نمایش نقاط کور

مقایسه توسان و اسپورتیج 2024

کیا و هیوندای از جمله برندهای خارجی و غیرچینی در بازارهای ایران هستند که جای خود را حسابی باز کرده‎اند. توسان و اسپورتیج 2024 از لحاظ ظاهری کاملا با یکدیگر متفاوت بوده اما در باطن از موتور یکسانی بهره می‎برند. همچنین امکانات آن‎ها نیز تقریبا مشابه یکدیگر است. اسپورتیج احساس لوکس بودن و توسان احساس ماجراجویی را در شما ایجاد خواهد کرد.

هر دو خودرو دارای گیربکس 6 دنده اتومات هستند. اما حجم موتور اسپورتیج 2.4 لیتر و حجم موتور توسان 2 لیتر در نظر گرفته شده. همین موضوع سبب شده تا قدرت اسپورتیج 176 اسب بخار و قدرت توسان 155 اسب بخار باشد.

مقایسه سوناتا و اپتیما 2024

بیشتر متخصصان معتقد هستند که این دو محصول کیا و هیوندای از جنبه‎های مختلف مشابه یکدیگر هستند. برای مثال اپتیما دارای موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی است و قدرت آن 117 اسب بخار است. همچنین جعبه‎دنده‎ی آن 6 سرعته در نظر گرفته شده و برای هر 100 کیلومتر به 7.9 لیتر سوخت احتیاج دارد. برای سوناتا نیز یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری در نظر گرفته شده که می‎تواند 177 اسب بخار قدرت داشته باشد. گیربکس سوناتا نیز 6 دنده بوده و برای هر 100 کیلومتر نیاز به 8.2 لیتر سوخت دارد.

کیا و هیوندای؛ کدام یک بهتر است؟

اگر شما هم به فکر خرید این خودروهای کره‎ای و باکیفیت هستید اما نمی‎دانید که بین کیا و هیوندای کدام را انتخاب کنید، بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که اصولا مقایسه بین خودروهای این دو برند، برنده‎ی خاصی نخواهد داشت. به این خاطر که کیا و هیوندای از جمله برندهای محبوب در ایران هستند که خودروهای‏‎شان از لحاظ کیفی در یک رده قرار می‎گیرند.

کیا یا هیوندای؟
کیا یا هیوندای؟

واردات لوازم یدکی خودروهای کیا و هیوندای

یکی از نکاتی که بایستی در زمینه خرید محصولات کیا و هیوندای در نظر داشته باشید این است که بابت تامین قطعات یدکی هیچ کدام از آن‎ها دچار مشکل یا مسئله نخواهید شد و هر دو از خدمات پس از فروش خوبی در ایران برخوردارند. اگر شما هم نیاز به لوازم یدکی هیوندای ، یا لوازم یدکی کیا دارید، می‎توانید از طریق همین لینک‎ها وارد سایت ربانی پارت شده و اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *