معرفی فروشگاهها

راهنمای خرید بهترین لنت ترمز

لنت، قطعه‌‌ای است که در سیستم ترمز خودرو وجود دارد. با استفاده از لنت‌‌ها، نیروی اصطکاک ایجاد می‌‌شود و این اصطکاک، باعث می‌‌شود حرکت خودرو آهسته یا به طور کامل متوقف شود. 

برای ایجاد نیروی اصطکاک، لنت‌‌ها در تماس با دیسک ترمز قرار می‌‌گیرند و با راه‌اندازی فرآیند سایش، اصطکاک ایجاد می‌‌شود. به عبارت ساده، لنت‌‌ ترمز به کمک دیسک ترمز، نیروی اصطکاکی تولید می‌‌کنند که خودرو ترمز می‌‌زند یا سرعت آن کاهش پیدا می‌‌کند.

در این مطلب به معرفی نکاتی می‌پردازیم تا بتوانید خرید بهترین لنت ترمز را داشته باشید.

راهنمای کاربردی خرید بهترین لنت ترمز

برای خرید بهترین لنت ترمز ماشین، نیازمند اطلاعات کافی در مورد نوع خودروتان، بهترین مارک لنت ترمز، قیمت، مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف لنت‌های ترمز نیز می‌تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند. در ادامه، چند مرحله برای خرید بهترین لنت ترمز آمده است.

انواع لنت ترمزخودرو چیست؟

image

در گذشته، اغلب لنت‌‌ ترمزها از یک ماده به‌‌ نام آزبست تولید می‌شدند؛ اما به علت آلودگی‌‌های زیست محیطی، سازمان بهداشت جهانی آزبست را ممنوع کرد. در نتیجه، لنت‌‌ ترمزهای باکیفیتی که از مواد متنوع دیگر تولید می‌‌شدند، بلافاصله به بازار راه یافتند. عموماً مواد تشکیل دهنده لنت‌‌ ترمزها شامل الیاف، پرکننده‌‌ها و اصلاح کننده‌‌های اصطکاک می‌شوند؛ اما نوع و درصد استفاده از این مواد، جزو اطلاعات محرمانه شرکت‌‌های تولید‌‌کننده به حساب می‌آیند. 

لنت ‌‌های ارگانیک

لنت‌‌های ارگانیک از موادی مثل فایبرگلاس، کربن، الیاف آرامید و کولار تولید می‌شوند. این مواد همراه با رزین به‌‌هم مرتبط می‌‌شوند و در نهایت، لنت ترمز ارگانیک ساخته می‌‌شود. در این نوع لنت ترمز، استفاده از مواد فلزی به ‌‌طور کلی کاهش یافته است. به‌‌ همین دلیل، لنت‌‌های ارگانیک نرم‌‌ترین گزینه‌‌های موجود در بازار به شمار می‌روند.

 یکی از دلایل محبوبیت آن‌‌ها، بازخورد خوبی است که هنگام فشار دادن پدال ترمز به ‌‌دیسک منتقل می‌‌شود. لنت‌‌های ارگانیک بسیار بی‌‌صدا و نرم عمل می‌‌کنند. این لنت‌‌ها در مقایسه با سایر گزینه‌‌ها کم‌هزینه هستند و دوام کمتری دارند.

لنت نیمه متالیک

لنت‌‌ ترمز نیمه متالیک به‌عنوان یک نوع لنت ترمز، بیشترین استفاده را در میان سایر لنت‌‌ها دارند. نام آن‌‌ها نشان می‌‌دهد که بخش قابل‌توجهی از ترکیبات آن‌‌ها شامل عناصر فلزی مانند ذرات آهن و استیل می‌شود. لنت‌‌های نیمه متالیک نسبت به‌‌ لنت‌‌های ترمز ارگانیک، انتقال حرارت بهتری دارند و به همین دلیل، طول عمر آن‌‌ها تا حدی بیشتر است. فوایدی مانند طول عمر بالا و قیمت مناسب باعث شده که این لنت‌‌ها بهترین گزینه برای خودروهای مسافربری و باربری باشند.

نکات مهم قبل از خرید بهترین لنت ترمز

image 2

برای انتخاب لنت ترمز مناسب خودرو، شما می‌توانید راهنمایی‌‌های زیر را دنبال کنید:

  • مدل لنت ترمزی که انتخاب می‌‌کنید، باید با مدل خودروی شما سازگاری داشته باشد. مثلاً در صورتی که خودروی شما از لنت‌‌های نیمه فلزی استفاده می‌کند، بهتراست لنت نیمه فلزی مورد استفاده را انتخاب نمایید.
  • بهتر است لنت باکیفیت و مطابق با استانداردها را انتخاب کنید. لنت‌‌های ارزان قیمت و کیفیت پایین، ممکن است بعد از گذشت مدتی از استفاده، سروصدای بسیار بالایی ایجاد کند و همین باعث می‌‌شود شما مجددا برای خرید لنت ترمز اقدام کنید.
  • مطمئن شوید که لنت انتخابی توانایی تحمل دماهای بالا را دارد تا هنگامی که دمای لنت ترمز‌ها افزایش یافت، لنت شما دچار مشکل نشود و عملکرد ترمز به ‌‌خوبی حفظ شود.
  • اگر صدا برای شما اهمیت دارد یا به‌‌ دنبال لنتی با وزن سبک هستید، می‌‌توانید لنت‌‌های سرامیکی را در نظر بگیرید. این لنت‌‌ها، کم‌ترین صدا را تولید می‌‌کنند و وزن سبکی دارند.

مشخصات خرید بهترین لنت ترمز چیست؟

یک لنت ترمز خوب، لنتی است که از بهترین مواد در فرآیند تولید آن، استفاده شده باشد. برای انتخاب خرید لنت ترمز ماشین، بهتر است در مورد ویژگی‌‌های مهم یک لنت ترمز خوب، آگاهی داشته باشید. شناسایی یک لنت ترمز خوب بر اساس ظاهر آن کار آسانی نیست و تنها افراد ماهر در این زمینه می‌‌توانند به‌‌ خوبی آن را تشخیص دهند. با این حال، هنگام خرید، علاوه بر خرید از فروشگاه و برند معتبر لنت، توصیه می‌‌شود نشانه‌‌ها و مشخصات زیر را بررسی کنید:

  • ظاهری بی‌‌نقص
  • پرچ‌‌های با کیفیت بالا
  • تراکم مناسب مواد لنت و اتصال صحیح آن به پد فلزی
  • بررسی علامت کنترل کیفیت و شماره فنی
  • معتبر بودن کارخانه تولیدی لنت ترمز
  • حضور لوگو یا هولوگرام معتبر از شرکت تولیدکننده

خرید بهترین لنت ترمز با قیمت مناسب 

یک نکته مهم دیگر در خرید بهترین لنت ترمز، قیمت محصول است. قیمت تنها در صورتی معیار مناسبی برای انتخاب می‌باشد که شما توانایی مقایسه آن را با چندین برند معتبر داشته باشید؛ اگر تنها با یک برند لنت مواجه هستید، قیمت بالا نمی‌‌تواند معیار مناسبی برای تضمین کیفیت لنت ترمز باشد. همچنین، باید از فروشگاهی که از آن خرید می‌‌کنید، اطمینان حاصل کنید؛ چراکه تشخیص لنت ترمز اصل، یک کار دشوار است؛ در نتیجه، ممکن است شما لنت تقلبی را با قیمت لنت اصلی خریداری کنید و علاوه بر هدر‌ رفت مالی خرید، خساراتی را نیز متحمل شوید که ناشی از استفاده از لنت ترمز تقلبی است.

خرید بهترین لنت ترمز از ویگن کلاچ

ویگن کلاج یک فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو است که امکان خرید بهترین انواع لنت ترمز با کیفیت برای خودروهای مختلف از جمله لنت ترمز پژو 207، لنت ترمز دنا، لنت ترمز سورن و… را فراهم کرده است شما می‌توانید با مراجعه به سایت ویگن کلاچ تمامی لنت ترمز های ماشین را ببیند و در صورت نیاز تهیه نمایید. 

ویگن کلاج انواع لنت ترمز را از برندهای معتبر داخلی و خارجی ارائه می‌دهد و همچنین با مقایسه‌ی قیمت و کیفیت محصولات برای متمایز شدن از رقبا را برای کاربران فراهم می‌آورد.

سخن پایانی

برای داشتن سفری ایمن با خودرو، اهمیت دارد که تمامی اجزا و قسمت‌‌های خودرو در وضعیت سالمی قرار داشته باشند. برای اطمینان از این مسئله، لازم است سرویس‌‌های دوره‌‌ای و منظم روی خودرو انجام شود. یکی از قسمت‌‌های حیاتی و مهم خودرو، سیستم ترمز می‌باشد. برخورداری از ترمز قوی، بسیار مهم است. روشن شدن خودرو نیاز به‌ لنت‌‌های ترمز مناسب دارد.

 در بازار، انواع مختلف لنت‌‌های ترمز وجود دارند که متناسب با مدل خودرو استفاده می‌‌شوند. انتخاب درست جنس آن‌ها، بستگی به ‌نوع کاربرد خودرو و نیاز راننده در شرایط مختلف دارد.

فروشگاه آنلاین ویگن کلاچ با ارائه لنت ترمز خودروهای پراید، دنا، شاهین، تارا و .. با قیمت باورنکردنی همراه شما عزیزان است.

sina Nikousefat

من سینا نیکوصفت عاشق دنیای خودرو هستم و از بچگی بی نهایت به خودرو و برندهای خودروسازی علاقه داشتم و همیشه مجله های خودرو رو خریداری میکردم و میخوندم. اتوگرام یک ایده عالی برای من بود تا بتونم در مورد خودرو و قطعات خودرو و نقد بررسی خودروهای برندها بنویسم.

یک دیدگاه

  1. سلام و وقت بخیر من از سایت ویگن کلاچ دیدن کردم و با دیدن قیمت های مناسب لنت ترمز و دیسک و صفحه کلاچ سفارش خرید مو تکمیل کردم. ممنون از اتوگرام برای معرفی سایت های معتبر و منصف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *